استاندار یزد: روسای دانشگاه‌ها موظف هستند زمینه هر چه بیشتر تشکل‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 25 April 2022

 فاطمی در نشست با فعالان دانشجویی استان با بیان اینکه دانشگاه بدون حضور دانشجویان و فعالیت‌های سیاسی و علمی یک دانشگاه نیست گفت: روسای دانشگاه‌های موظف هستند زمینه هر چه بیشتر تشکل‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.زمینه ایجاد تشکل‌ها در دانشگاه‌ها فراهم شود


وی عنوان کرد: استان یزد در زمنیه تغییرات مدیران از استان‌های پیشتاز بوده است و بنا بر کار‌های کارشناسی این انتصابات صورت گرفت.

استاندار یزد گفت: در مسائل مختلف استان مسئله فرهنگ و محیط زیست از مسائل مهم استان است و روح حاکم بر همه فعالیت‌ها باید یک رویکرد فرهنگی باشد.

فاطمی در خصوص مسائل دانش بنیان در استان گفت: گفتمان اقتصاد دانش بنیان در سال‌های پیش در استان جا افتاده است و حالا هم روزانه مسائل مربوط به دانش بنیان در استان دنبال می‌شود.

وی افزود: نساجی و پوشاک به عنوان صنعت پاک و اشتغال زا از محور‌های تحولی استان به شمار می‌رود و به جد آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

استاندار یزد عنوان کرد: هدف گذاری استان برای اشتغال در سالجاری بیش از ۱۸ هزار نفر است که این مهم ناظربر فارغ التحصیلان دانشگاه، بانوان و افراد بومی است.

فاطمی افزود: در مورد معادن قوانینی که برای استان‌ها دیده شده است به طور جد پیگیر آن‌ها هستیم و تاکنون معادن حساب‌های خود را جابجا کرده اند ولی منابع منتقل نشده است و تا نیمه اردیبهشت ماه اگر منابع منتقل نشود خدمات آن‌ها قطع می‌شود.

وی ضمن تاکید بر شفافیت در همه امور گفت: سر مسئله عدالت ایستادیم و به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

توجه به مسائل نوآاوری، فناوری و گردشگری در استان و تاکید بر مستقل بودن دانشگاه‌ها از دیگر سخنان استاندار یزد با فعالان دانشجویی بود.


در ابتدای این مراسم تعدادی از دانشجویان استان از تشکل‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مسائل دانشجویی و استان پرداختند.

تاکید بر جهاد تبیین و استفاده از ظرفیت دانشجویان برای جهاد تبیین، آسیب شناسی مشکلات دانشجویان و اقدامات انقلابی برای رفع آنها، نوسازی برخی ساختمان‌های دانشگاهی مانند دانشگاه فرهنگیان یزد، توجه به سفره‌های آب زیرزمینی و اجرایی شدن سند آمایش سرزمینی در استان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار