رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فروشنده سکه‌های تاریخی تقلبی در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 25 April 2022

سرهنگ حسین ترکیان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این کلاهبردار با معرفی خود بعنوان چوپان، ۷۸ سکه تاریخی تقلبی را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فروخته و متواری شده بود.
وی اظهار داشت: در پی وصول پرونده کلاهبرداری فردی که خود را چوپان معرفی کرده بود، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس سکه‌های طلای تاریخی بر روی گوشی من ارسال شد و وقتی که با فرد ارسال‌کننده تصاویر تماس گرفتم، او گفت من چوپانی هستم که این سکه‌ها را در بیابان یافته‌ام که در نهایت با مانورهای متقلبانه‌اش، مرا اغفال کرد. 
وی ادامه داد: خریدار مدعی شد ۷۸ عدد سکه توسط فرد مُتقلب به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخته شد که پس از مراجعه به چند کارشناس، به تقلبی بودن آنها پی بردم.
سرهنگ ترکیان افزود: با اطلاعات بدست آمده از شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه‌های تقلبی است، شناسایی و در یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فرد دیگری دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شده است، گفت: در استعلام صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده است که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جُرم محسوب می‌شود و برای مرتکبان مجازات تعیین شده است، گفت: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران بدلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرات شکایت کردن ندارند از آنان کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می‌یابند.

این مقام انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد تا از انجام اینگونه معاملات غیرقانونی خودداری کنند و در صورت مواجه شدن با فروشندگان اشیای تاریخی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار