مدرسه قرآنی با هدف ارتقاء برنامه ها و تعالیم قرآنی و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندانیان در زندان مرکزی یاسوج راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 29 May 2022

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، افشین نارکی رئیس زندان یاسوج با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌های سازمانی مبنی بر اولویت قرآن در همه برنامه‌های اجرائی زندان‌ها و تأکید مدیر کل زندان های استان با شناسائی مددجویان واجد شرایط و انتخاب مدرسان و مربیان قرآنی، اندرزگاه اختصاصی با گنجایش 50 نفر براي راه اندازی مدرسه قرآنی در نظر گرفته است. 

وی ادامه داد: در این اندرزگاه روزانه 12 ساعت کلاس در زمینه‌های قرآنی و معارف اسلامی براي مددجویان برگزار می‌شود.

وي با بیان اینکه قبلا نیز در طی سالهای گذشته این مدرسه وجود داشته و بنا به مقتضایتی تعطیل شده بود؛ افزود: با توجه به نیاز و علاقه مندی زندانیان ،برنامه های تربیتی و تمسک به تعالیم دینی و آموزه های مذهبی که می بایست اندرزگاهی جداگانه برای آموزش قرآن و مربیان قرانی راه اندازی شود این اندرزگاه به عنوان مدرسه قرآنی برای علاقه مندان و تعلیم زندانیان برای مربی گری در دیگر اندرزگاههای زندانیان ایجاد شده است.

رئیس زندان یاسوج عنوان داشت:یکی از نکات جالب توجه در این اندرزگاه قرآنی، انتخاب نام اتاق‌ها با عنوان حجره است تا همه برنامه‌ها شبیه حوزه‌های علمیه اجرا شود. 

افشین نارکی هدف از تشکیل این مدرسه قرآنی را آموزش گام‌به‌گام و اصولی قرآن در همه رشته‌های مرتبط با آن عنوان کرد و ادامه داد: همه مددجویان این مدرسه پس از گذراندن آموزش های مستمر به عنوان مربی قرآن به سایر اندرزگاه‌های زندان منتقل می‌شوند به امید اینکه پس از مدتی همه مددجویان در مسیر قرآنی گام بردارند.

رئیس زندان مرکزی در ادامه افزود: در این مدرسه علاوه بر آموزش رشته های مختلف قرآنی زندانیانی نیز وجود دارند که دو جزء قرآن را حفظ نموده و برای ترغیب و تشویق دیگران با موافقت مرجع قضایی نیز امتیازات حقوقی بنا به شرایط و جرم زندانی به آنان اهداء خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار