یادداشت مخاطب تابناک؛
نوشته ی زیر روایتی است از یک کتابدار در نوع نگاه مسئولین به کتاب و کتابخوانی که نگارنده در آن رفتار امام جمعه شهرستان لنده را متفاوت از دیگر مسئولین میداند.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵ 04 July 2022

نوشته ی زیر روایتی است از یک کتابدار در نوع نگاه مسئولین به کتاب و کتابخوانی که نگارنده در آن رفتار امام جمعه شهرستان لنده را متفاوت از دیگر مسئولین شهرستان میداند و بطور کلی منتقد نوع نگاه اکثریت مدیران به مقوله ی کتاب هستند‌.

تابناک-محمد طلا سیاهی؛در روزگاری که بیشتر مردم به فکر معیشت هستند و معنویت را رها کردند، جمع کثیری از مسئولان نالایق سرگرم حیف میل بیت المال اند و عده‌ای از مدیران شایسته در حال رایزنی برای افزایش اعتبارت تملک دارایی هستند و همه اعم از شایسته و نالایق با استفاده از نردبان کتاب و کتابخوانی سکاندار یک اداره و سازمان شدند، بسیاری از آن‌ها فراموش کرده‌اند که رکن اصلی و پایه مترقی آنان علم و دانشی بود که از صفحات زرین کتاب گرفتند و مهمتر از آن فراموش می‌کنند که برای حضور در یک جلسه چند دقیقه‌ای ناچار به مطالعه هستند؛ گرچه بسیاری از مدعوین به جلسات با سنگ بی‌تحرک و کران و لالان روزگار تفاوتی ندارند.

این روزها در این همهمه‌ی گرفتاری‌ها، راد مردی از جنس کتاب که هم بار مسئولیتش از همه مدیران بیشتر است. هم مشغله‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتری دارد و هم مراجعین ایشان صف کشیده‌اند، هم باید پاسخگوی تمام امورات مردم باشد و در حقیقت رابط بین ملت و حاکمیت است؛ چقدر متوازعانه، خاشعانه، معقولانه و مهربانانه از درب کتابخانه شهر و دیارمان وارد می‌شود، بدون حضور رسانه‌ها و بدون حضور متملقان پست و مقام؛ ضمن بازدید از کتابخانه شهرمان که پایه‌گذار مباحث فرهنگی است، با قلبی رئوف در کنار کتابداران می‌نشیند و به درد دل‌هایشان گوش می‌دهد.

آری این بزرگ مردی که از جنس کتاب است درد فرهنگ دارد و سرانه پایین مطالعه آزارش می‌دهد. عدم حضور مدیران و حتی گرفتن یک جلد کتاب برای مطالعه توسط مدیران شهرستان همانند تیری بر پیکر پاک و نجیبش می‌نشیند و هر چه درد دارد از بی‌توجهی مدیران به مقوله فرهنگ است.

او کسی نیست جز عالم دانشمند، خردمند خاص، کتاب دوست و کتابخوان؛ حضرت حجه الاسلام حاج آقا محمودی اصل، امام جمعه دانا و دانشمند شهرمان. مردی که درد بی‌توجهی مسئولین و مردم به فرهنگ ناب محمدی و عدم توسعه فرهنگی به خصوص در حوزه مطالعه کتاب آزارش می‌دهد.

بزرگ زاده‌ای که علی‌رغم همه مشغله‌های کاری خود با حضورش در تنها کتابخانه شهر به امثال من نوعی می‌فهماند که برای خروج از تمام بن بست‌ها باید مطالعه کرد و با راهکار علمی راهی ساخت. حجه الاسلام محمودی اصل با این حرکت زیبا و پسندیده خود به نسل تحصیل کرده به خصوص مدیران تصمیم گیر و خاص مدیران فرهنگی و آموزشی، درس عبرتی داد که گره‌گشای تمام مشکلات و معضلات مطالعه کار و تلاش علمی است.

می‌ستاییم این اقدام زیبا و پسندیده را و به داشتن چنین سرمایه‌های علمی و معنوی که مایه مباهات این شهر می‌باشند افتخار می‌کنیم. ما امیدواریم این اقدام امام جمعه فهیم، الگویی باشد برای مدیرانی که مکان کتابخانه را نمی‌دانند، مفهوم کتاب را نمی‌فهمند و کتابخانه را صرفا سالن مطالعه فرزندان خود برای کنکور می‌دانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
فرهنگ ناب محمدی چاپلوسی را تقبیح میکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار