شهردار اصفهان گفت: حذف دخالت عنصر انسانی، ارائه خدمات شبانه‌روزی، کاهش زمان صدور پروانه و حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها از مزایای ارائه خدمات هوشمند در زمینه صدور پروانه ساختمانی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ 03 July 2022

علی قاسم‌زاده، حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات شهری و شهرداری را یکی از رویکردهای اساسی این دوره مدیریت شهری دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از سامانه‌های کارمحور و خدمت‌محور به ارائه خدمات الکترونیک می‌پردازند، در حالی که سامانه‌های هوشمند، مخاطب محور و مردم محور هستند و مردم می‌توانند بدون حضور در محل به ارائه خدمات بپردازند.

وی دریافت پروانه ساختمانی را یکی از مهمترین خدمات شهرداری به شهروندان دانست و افزود: معمولاً می‌شنوید هر فردی که قرار است پروانه ساختمانی دریافت کند، باید چند روز مرخصی بگیرد، کفش آهنین بپوشد یا آشنایی داشته باشد تا بتواند امور اداری را راحت‌تر به سرانجام برساند.

قاسم‌زاده ادامه داد: شهروندان همواره ابهاماتی جهت دریافت پروانه ساختمانی داشتند که مدیریت شهری اصفهان در اقدامی نو، نسبت به رفع آنها اقدام کرده است؛ به این صورت که از این به بعد شهروندان می‌توانند از خانه وارد سامانه شوند و با ثبت درخواست، اطلاعات لازم در ارتباط با پلاک خود را دریافت و مبلغ عوارض ساخت‌وساز را در خانه مشاهده و پرداخت کنند.

به گفته شهردار اصفهان، با بهره‌مندی از خدمات الکترونیک دیگر نیازی نیست شهروندان برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند، زیرا اگر مدارک لازم را به موقع در سامانه بارگذاری کنند، در کمترین زمان، پروانه ساختمانی صادر خواهد شد.

وی حذف دخالت عنصر انسانی در این روند را از مزایای آن برشمرد و خاطرنشان کرد: ویژگی دوم این سامانه این است که خدمات در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز ارائه می‌شود.

به گفته قاسم زاده، کاهش زمان صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی و واسطه‌گری‌ها نیز از دیگر مزایای ارائه خدمات هوشمند به شمار می‌رود.

وی افزود: سامانه هوشمند ارائه خدمات، بابت پرداخت مبلغ عوارض به کاربر فاکتور ارائه می‌دهد که در مجموع منجر به امنیت خاطر و سرعت عمل در فرآیند کار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار