مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه بررسی موضوع تشکیل اورژانس هسته‌ای در دستور کار است، گفت: آمادگی، تمرین، رزمایش و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران ناشی از حوادث پرتویی و هسته‌ای کشور به‌عنوان اولویت‌های اصلی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 24 July 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در نشست قرارگاه پدافند پرتویی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این نشست به ریاست استاندار و در راستای طرح ملی مدیریت بحران ناشی از حوادث پرتویی و هسته‌ای کشور و ابلاغیه کمیته پدافند غیرعامل کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این نشست آخرین سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های مورد نظر در حوزه قرارگاه پدافند پرتویی استان مطرح می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به ضرورت هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه‌های استان، کارگروه‌های 10 گانه قرارگاه پدافند پرتویی با شرح وظایف مشخص ایجاد شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد: کارگروه‌های رصد و پایش و همچنین رفع آلودگی با مسئولیت سپاه، کارگروه امنیت و عبور و مرور با مسئولیت فرماندهی انتظامی، کارگروه انتقال، درمان و آموزش خود امدادی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی استان قم، کارگروه اطفای حریق با مسئولیت شهرداری، کارگروه جست‌وجوی نجات و تخلیه ساکنین با مسئولیت جمعیت هلال احمر، کارگروه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی با مسئولیت صدا و سیمای استان، کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسئولیت اداره‌کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان و کارگروه حقوقی، قضایی و بیمه با مسئولیت دادگستری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها اقدامات لازم را در راستای هم‌افزایی و مصون‌سازی استان انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده و ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی، در این نشست مقرر شد که آموزش‌های تخصصی برای کارگروه‌های مخاطب قرارگاه برگزار شود.

متقیان با اشاره به اینکه بررسی موضوع تشکیل اورژانس هسته‌ای در استان در دستور کار است، تصریح کرد: آمادگی، تمرین، رزمایش و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران ناشی از حوادث پرتویی و هسته‌ای کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلف قرارگاه پدافند پرتویی استان قم حداکثر تا یک ماه آینده باید نسبت به برگزاری جلسات و جمع‌بندی نتایج و ارسال به دبیرخانه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار