رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تامین چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای ترمیم سراب‌ها و کانال‌های تامین آب اراضی کشاورزی به ویژه شالیزارهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 02 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش‌های رگباری چند روز اخیر خسارت‌های زیادی به تولیدات و زیرساخت‌های کشاورزی وارد کرد و بخش زیادی از اراضی کشاورزی هنوز در معرض خسارت و آسیب جدی هستند.

 

نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینکه بخشی از خساراتی که سیل و تگرگ وارد کرد براورد شدند و تلاش‌ها برای جبران مالی این خسارت‌ها با جدیت در حال انجام است.

 

معتمدی‌پور افزود: در این شرایط آنچه در اولویت کاری جهاد کشاورزی است، نجات ۲ هزار هکتار از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد است که اگر تا چند روز آینده تامین آب نشوند به طور کامل خشک خواهند شد.

 

وی گفت: سراب و کانال‌های تامین آب این شالیزارها در سیلاب‌های اخیر تخریب شدند و گل و لای مسیر انتقال آب را مسدود کرده که ناچار بودیم با فوریت به وسیله ماشین‌آلات سنگین اقدامات لازم را انجام دهیم و جلوی این خسارت هنگفت را به کشاورزان و اقتصاد این استان بگیریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و دیگر مقامات مرتبط با شورای بحران استان و کشور ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده تاکنون ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل لودر، بیل میکانیکی و بکهول تامین شده تا با رعایت اولویت در نقاط مختلف استان عملیات بازسازی و تعمیر سراب‌ها و لایه‌روبی کانال‌ها و جداول کشاورزی را انجام دهند.

معتمدی‌پور تصریح کرد: سپاه، شرکت نفت و بخش خصوصی در این اقدام جهادی همکاری قابل تحسینی داشتند تا کشاورزان و تولیدکنندگان در این شرایط بحرانی تنها نباشند و بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای این استان از خطر خشکیدگی نجات پیدا کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت و خودیاری کشاورزان در این عملیات خبر داد و یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش‌ها در امروز و فردا به محض مساعد شدن شرایط جوی،عملیات لایه‌روبی کانال‌ها و بازسازی سراب‌های اراضی کشاورزی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار