یک پایگاه خبری محلی استان از استیضاح شهردار قلعه رئیسی خبرداد
کد خبر: ۱۰۶۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷ 11 August 2022

در متن منتشر شده در برخی رسانه های محلی با موضوع استیضاح شهردار شهر قلعه رئیسی آورده شده است.

با سلام و ابلاغ صمیمانه ترین ارادت

در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم افتخار و همردیف امور عبادی و دینی قلمداد شده است. امام خمینی(ره) از بدو پیروزی انقلاب تا واپسین ایام رحلت همواره بر این مهم تآکید داشته اند. از طرفی وظیفه ذاتی و رسالت قانونی شوراها و در نهایت شهردار شهر خدمات رسانی، توسعه، عمران و آبادانی شهر و رضایتمندی شهروندان می باشد. اعضای شورای شهر پس از أخذ آرای عمومی و جلب اعتماد حداکثری با سوگند و پایبندی به قانون اساسی و اساسنامه شوراها مبادرت به انتخاب شهردار می نماید که در بسیج امکانات موجود و نیز رایزنی و جذب اعتبارات استانی و کشوری و تعامل با ادارات، سازمان‌ها، نهادهای انقلابی و وزارت خانه های مربوطه، به زیر ساخت ها توجه و اهتمام در انجام هر چه بهتر وظایف داشته باشد. شورا بایستی به عهدی که با مردم خویش بسته وفادار و در تمام محاسبات رضایت اهالی شهر را رسالت خود بداند در همین راستا انتخاب ۹ ماهه جناب آقای ‌تورج آذربهرام به سمت شهردار قلعه رئیسی نتوانسته انتظارات شورا و مردم را برآورده کند که این امر موجب نارضایتی پنهان و آشکار عموم گردید. ما اعضای شورا خود را در قبال موکلین مان مسئول و پاسخگو می دانیم و شهردار نیز در قبال شورای شهر ملزم به پاسخگویی خواهد بود. لذا طبق ماده ۷۳ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورا به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و یا ضعف مدیریتی اعتراض یا ایرادی داشته باشند طی تشریفاتی به طرح استیضاح شهردار مبادرت می ورزند.
موادی چند از ناکارآمدی شهردار وقت به شرح زیر اعلام می گردد:
۱- عدم توان مدیریتی
۲- عدم کارایی و ناآگاهی به امورات محوله
۳- ناتوانی در جذب اعتبارات عمرانی
۴- تعطیلی کلیه پروژه های شهرداری(کمربندی شهر قلعه رئیسی، کانال هدایت سیلاب، جایگاه زباله، فاز دوم پارک ساحلی، پارکینگ قبرستان و کارخانه سنگ شکن شهرداری)
۵- تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری
۶. عدم حضور شهردار در بحرانی ترین زمان های ممکن در سطح شهر از جمله وقوع سیل
۷. عدم توجه به درخواست های مکرر شورا نسبت به ارائه گزارش عملکرد

حالیه با عنایت به موارد مصرح و بنا به وعده های پیشین که به مردم داده ایم به جهت عملی نمودن آنها با کسی تعارفی نداشته و ضمن در نظر گرفتن عدم شمه مدیریتی و کفایت اجرایی شهردار در امورات شهری ،عملی نمودن وعده ها فوق،امری غیرممکن و محال است. در نهایت به لحاظ جلوگیری تضییع حقوق حقه عامه مردم این دیار، ظرف هفته آینده طرح سؤال از شهردار با حضور خبرنگاران از جانب اعضای شورای شهر قلعه رئیسی مطرح و نتایج آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.منبع ریواس جنوب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار