امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ظرفیت اسکان توقفگاه های موقت شهرستان های بین مسیر استان منتهی به مهران برای توقف زائران پیش از عزیمت به مرز باید افزایش یاید.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 30 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در دیدار سرپرست نمایندگی اداره اموال تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام گفت: برای اربعین امسال پیش بینی ها حکایت از حضور حدود ۷۰ درصدی زائران در استان ایلام و مرز مهران دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز زرباطیه عراق و پایین بودن سرعت اینترنت در این گذرگاه مرزی، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران باید زائران در اقامتگاه های موقت طول مسیر اسکان داده شوند و عزیمت آنها به مرز مدیریت شده باشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از این سکونتگاه های موقت و پرتردد زائران در ایستگاه صلواتی سه راهی کارزان محل ‌تلاقی سه شهرستان چرداول، سیروان و ایلام قرار گرفته است که باید ظرفیت پذیرش این اقامتگاه بیشتر شود.

کریمی تبار تاکید کرد: همچنین باید توزیع امکانات در مرز و سایر شهرستان های محل تردد زائران مدیریت شده باشد، به گونه ای که یک شهرستان با کمبود و شهرستانی دیگر با وفور امکانات مواجه نباشد.

وی به استفاده از ظرفیت و توان مردم برای مشارکت در خدمات رسانی به زائران تاکید کرد و خواستار افزایش آب سرد و وسایل سرمایشی و خنک کننده شد.

سرپرست نمایندگی اموال تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام نیز گفت: ۲۰ میلیون آب معدنی تهیه و ذخیره شده که ۶۰ درصد این آب ها برای شهر ایلام است.

رستم بیگی ادامه داد: این مقدار آب توسط بنیاد مستضعفان و از طریق وزارت نیرو تهیه و تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق رایزنی های انجام گرفته با استانداری و شرکت سیمان، بنیاد مستضعفان هر میزان سیمان برای زیرساخت های اربعین مورد نیاز باشد را از شرکت سیمان ایلام تهیه می کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار