رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت احداث سد آبریز در این استان خبر داد و گفت: احداث این سد نیاز اساسی کشاورزی این منطقه است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 30 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران گفت: رودخانه مارون با عبور از کنار ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه بزرگ، هیچ منفعتی برای کشاورزی این استان ندارد و احداث سد آبریز کمترین حق مردم و کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها سدی که می‌توان گفت منافع آن برای کشاورزان این استان است، همین سد آبریز است که هم سازه آن و هم اراضی تحت پوشش آن کاملا در همین استان هستند.
وی، احداث سد آبریز در منطقه دشمن‌زیاری کهگیلویه را مطالبه ۱۰ ساله و به حق مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود اراضی دیم مستعد و حاصلخیز، احداث این سد می‌تواند توسعه واقعی و اشتغال و درآمد پایدار را در این دیار که شغل اصلی مردم، کشاورزیست، رقم بزند.

معتمدی‌پور افزود: این یک مطالبه و حق مسلم برای کشاورزان است که در این دولت انقلابی و عدالت‌محور، امیدواری برای تحقق این مهم دوچندان شده است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از انسجام و اتحاد به وجود آمده در احداث سد آبریز قدردانی کرد و گفت: حقیقتا همه نمایندگان استان، شخص استاندار و معاونین او و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، تلاش‌های موثری برای احداث این سد کرده‌اند چرا که منافع این سد برای همه مردم استان است.
وی افزود: هدف اصلی احداث سد آبریز مهار سیلاب‌های زمستانی است و منافاتی با قوانین بالادستی و مسائل زیست‌محیطی ندارد.
معتمدی‌پور با بیان اینکه سد آبریز هیچ اثر منفی محیط‌زیستی بر پایین دست ندارد، یادآور شد: با اجرای سد آبریز ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های دیم کشاورزی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار