تمام افراد بالای پنجاه سال قمی که واکسن دریافت نکرده اند یا شش ماه از آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته برای تزریق واکسن به مراکز و پایگاه‌های سلامت استان مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 07 September 2022

به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز بهداشت استان گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت باید همه افراد بالای ۵۰ سال که هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند و یا فقط یک نوبت دریافت کرده اند و یا شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر محبی با تاکید بر اهمیت بالا بردن سطح ایمنی در گروه‌های حساس افزود: افراد دارای بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون، دیابت، بیماری‌های کلیوی، مادران باردار و سایر بیماری‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، باید دوره واکسیناسیون خود را تکمیل و یا نوبت یادآور واکسن شان را تزریق نمایند.

وی با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ با توجه به گذشت بیش از ۶ ماه از واکسیناسیون همگانی گفت: طبق آمار در پیک هفتم کرونا بیش از ۹۰ درصد افرادی که در استان فوت کردند یا واکسن نزده بودند و یا شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونای زائران اربعین حسینی از فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی خبر داد و افزود: این مرکز برای تسهیل و افزایش دسترسی زائران همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ دایر است.

دکتر محبی از همه واجدین شرایط خواست با حضور در یکی از ۲۰۰ مرکز، پایگاه سلامت و خانه‌ بهداشت استان در ساعات اداری نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا در صورت بروز موج جدید و یا سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا، شاهد کمترین موارد ابتلا و فوتی‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار