حتما در روز‌های اخیر کلیپ زیبا از سخنان پدری که در مراسم تشییع فرزندش در استان کهگیلویه و بویراحمد از کار پسندیده ای که در حق فرزندش انجام داده را دیده اید.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 11 September 2022

حتما در روز‌های اخیر کلیپ زیبا از سخنان پدری که در مراسم تشییع فرزندش در استان کهگیلویه و بویراحمد از کار پسندیده ای که در حق فرزندش انجام داده را دیده اید . کلیپی که دست به دست می‌چرخد و واکنش‌های مثبت زیادی در فضای مجازی در پی داشته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ماجرا مربوط به سرانجام فرزند پسر یک خانواده اهل شهر چرام در کهگیلویه و بویراحمد است که پس از بی نتیجه ماندن تلاش پزشکان برای نجات وی، پدر در تصمیمی شجاعانه و خداپسندانه، اعضای بدن تنها پسرش را به نیازمندان اهدا می‌کند.

یوسف نیکروز دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه یاسوج است و فرزندش به نام ابوالفضل نیکروز دانشجوی سال ششم پزشکی به دلیل عارضه بیماری در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

این پدر می‌گوید: اعضای اصلی فرزندم در بیمارستان اهدا شده بود و رییس بیمارستان به خانواده ما اعلام کرد که جنازه را از بهشت زهرا تحویل بگیریم و آماده رفتن به سمت شهرستان چرام برای خاکسپاری باشیم که در این حین پزشک معالج فرزندم با من  تماس گرفته و از من خواست که کاری انجام دهم.

نیکروز تاکید کرد: این پزشک گفت که توفیق دیگری می‌خواهد نصیب شما بشود و خواست چشمان ابوالفضل نیکروز هم اهدا شود.

این پدر می‌گوید که خدا را شاهد می‌گیرم که هر عضوی از اعضای فرزندم دکتر ابوالفضل نیکروز برای بیماری مفید است قلبا رضایت دارم. چرا که اعتقاد دارم که با خدا معامله می‌کنم.
یوسف نیکروز که پس از درگذشت تنها پسرش که دانشجوی پزشکی بوده، باید بسیار ناراحت و منقلب باشد، اما در مراسم تشییع به چند نکته مهم اشاره کرد تا نشان دهد، یکی از پدرانی است که برای فرزندش سنگ تمام گذاشته است.
نکته اولی که نیکروز به انبوه تشییع کنندگان پسرش یادآور شد، موضوع امانت بودن فرزندان از طرف خداوند است که وی خطاب به مردم گفت هیچ وقت نگویید فرزند من بلکه بگویید امانت خداوند نزد من و باید بدانیم که فرزند امانت خداوند است نزد ما و هر موقع خواست این امانت را از ما می‌گیرد.
این پدر داغدار در ادامه به یک نکته مهم دیگر اشاره کرد و گفت: بعد از درگذشت و اهدا اعضای فرزندش، به جهت ترویج عمل خیرخواهانه اهدا عضو خواستار ایجاد قطعه «نفس بهشت» در ارامستان‌ها برای ارج گذاری به این اقدام مهم شده که خوشبختانه مورد حمایت قرار گرفته و اکنون دکتر ابوالفضل نیکروز به عنوان اولین اهداکننده عضو در این قطعه به خاک سپرده شده است.
و، اما نکته پایانی سخنان این پدر داغدار مربوط به یک عهد پدر و پسری است که وی می‌گوید به فرزند خود در لحظات پایانی گفته و عهد بسته که وی به یاد فرزندش یک موسسه خیریه به نام ابوالفضل و در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت راه اندازی کند و ابوالفضل هم در آن دنیا شفاعت وی و تشییع کنندگانش را کند.

در پایان باید گفت: این اقدام یکی از ناب‌ترین صحنه‌های انسانی است که در صفحه تاریخ برای همیشه ماندگار خواهد ماند و باید چنین افراد بزرگ منشی را تشویق کرد تا دیگران از این خودگذشتگی‌ها درس بگیرند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مرحوم ابوالفضل نیکروز دانشجوی ترم ششم پزشکی پس از انجام یک عمل جراحی به کما رفت که نهایتا پزشکان اعلام کردند برگشت وی به زندگی ممکن نیست بنابراین خانواده وی بسیاری از اعضای بدن فرزند خود را که پزشکان اعلام کرده بودند به نیازمندان اهدا کردند. 
سنگ تمام پدر برای پسر / از پزشکی تا قطعه نفس + فیلم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
البب
|
United States of America
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
روح پسر عزیزت شاد بزرگ مرد .. خداوند به این پدر بزرگوار و مادر داغدیده این جوان عزیز صبر عنایت کند .‌ خدایا مارا چنین سخت آزمایش نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
خدابیامرزدش روحش شادخداصبربده انشاءالله
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
تسلیت به خانواده داغ دیده نیکروز روحش شاد و یادشان گرامی جاش در بهشت برین باشد انشاالله پدر به این مردی ای واالله داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار