تابناک هرمزگان-بندرعباس مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با سایر نقاط کشور در هرمزگان برگزار شد با معرفی و راهیابی ۱۳ نفر به مرحله ملی و منطقه‌ای، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 10 October 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، در این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۴۱ قصه‌گو از کودک تا بزرگسال در بخش‌های «صحنه‌ای»، « آیین سنتی» و «زبان اشاره»، «۹۰ ثانیه» و «پادکست» باهم رقابت کردند و در پایان ۱۳ نفر به عنوان نفرات برگزیده این بخش‌ها معرفی شدند.
 در بخش «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» این دوره از جشنواره قصه‌گویی «زلیخا محمدی» برگزیده و فرزانه محمدی و عبدالرسول معینی شایسته تقدیر شدند.
در بخش «زبان اشاره» نیز به ترتیب «اصغر زارعی» و «محبوبه سلیمی» برگزیده و در بخش بزرگسال نیز به ترتیب «یاسمن عباسی، سمیه اسلامی، شادی آزاد بشمنی» معرفی شدند.
در این بخش همچنین مرضیه فیروزی کنتکانی و عارف کریمی عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.
داوران این دوره از جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان در بخش آیینی بزرگسال برگزیده نفر اول را «ادریس معینی» و «امیرحسین والا» را به عنوان نفر سوم انتخاب کردند.
در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به ترتیب «ساراپری تقی نژاد»، نفر دوم «یکتا سهرابی» به عنوان برگزیدگان نوجوان آیینی انتخاب و «مبینا عبدالهی»، «محمد پارسا با برتینا» و «امیرعلی مزین» را نیز به برگزیدگان بخش نوجوان صحنه‌ای معرفی شدند.
همچنین در این بخش «رقیه زارعی و شهربانو ناتمی» شایسته تقدیر معرفی شدند.
قصه‌گویان این دوره از جشنواره قصه‌گویی نیز همچون سال‌های گذشته در بخش‌های دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باهم رقابت کردند.
گفتنی است؛ مرحله کشوری این رقابت‌ها نیز، ۳۰ آذرماه (شب یلدا) در تهران برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در مراسم معرفی راه‌یافتگان مرحله استانی به بخش ملی و منطقه‌ای گفت: این جشنواره ابتدا در مرحله کتابخانه‌ای با مشارکت ۱۹ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و ۲۰۹ قصه‌گو برگزار شد.
پروین پشتکوهی با بیان اینکه بیشتر این قصه‌ها با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی هستند، افزود: خودباوری و اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان با قصه گویی رشد و شکوفا می شود، با قصه‌ها می‌توان امید و انگیزه را به آیندگان نشر دهیم.
وی ادامه داد: قصه‌گویی یکی از ابزارهای تربیتی است که در کانون پرورش فکری به آن اعتقاد داریم و درواقع به دلیل اینکه ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی از دیرباز می‌تواند ارزش‌ها را برای کودکان و نوجوانان نهادینه کند، بسیار مورد اهمیت است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار