مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت : مجموع هکتار های زیر کشت استان ۳۳۶ هزار و ۳۶۵ هکتار است که سطح اراضی آبی ۱۱۶ هزار و پانصد ۱۵ هکتار و سطح اراضی دیم استان ۲۱۹ هزار و ۸۵۰ هکتار است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 13 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ عارف  مطرح کرد: تعداد بهره برداران استان در بخش زراعت ۶۰ هزار و ۴۱۱ نفر است که در کل استان بیشتر محصولات زارعی به حول قوه الهی تولید می‌شود. 

وی گفت: در بخش گندم علاوه بر نیاز استان که مصرف تولید آن بیش از ۱۰۰ هزار تن است خودکفا هستیم و مابقی گندم در سیلوها ذخیره و در صورت نیاز شهرهای همجوار ارسال خواهد شد. 

عارف ادامه داد : مکاتبات لازم با صندوق بیمه انجام گرفته است که بعد از وقوع خشکسالی با ارزیابی و برآورد خسارت محصولات زارعی به ویژه گندم خسارات آن توسط صندوق بیمه تعیین شود.

وی اظهار کرد: به دلیل پرداخت نشدن سهم دولت به صندوق بیمه تا کنون غرامتی از طریق صندوق به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: ۵ هزار و ۸۵۰ دستگاه تراکتور و ۱۶۷ کماین و ادوات دنباله بند در استان موجود است که ضریب مکانیزم ۱/۵ هکتار است.

مدیر زراعت استان  ادامه داد : بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش انواع سامانه آبیاری نوین و تحت فشار هستند؛ همچنین در کشت سبزی و صیفی جات به سمت و سوی گلخانه ایی است که به متقاضیان این حوزه تسهیلات نیز داده میشود. 

وی  بیان کرد : از برنامه دیگر جهاد کشاورزی کشت قراردادی است که دستور العمل آن طول هفته آینده ابلاغ خواهد شد که طبق این ابلاغیه بسیاری از نیاز کشاورزان توسط ادرات ذی‌ربط تامین و با عقد قرارداد با کشاورزان نزدیک به ۶۵ هزار گندم آبی کشته شود و دیگر کشاورزان بدون هیچ نگرانی محصولات خود را به مراکز خرید ببرند. /ع

بیشتربخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار