شناسنامه دار شدن باغ‌های کیوی و مرکبات مازندران و گیلان شروع شده است
کد خبر: ۱۰۷۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 18 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این گردهمایی که در متل بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد گفت: سیاست گذاری درست باغبانی کشور نیاز جدی است و اگر از بخش خصوصی و دولتی درست استفاده نشود شرایط سخت را تجربه خواهیم کرد.

محمد مهدی برومندی با تاکید بر اینکه یکی از راهبرد‌های باغبانی مدرن و به روز بر پایه دانش است تصریح کرد: در برنامه تحولی نیازمند هم اندیشی و همفکری همه متخصصان و کارشناسان کشاورزی هستیم و این که در وزارتخانه فقط بخشنامه شود را قبول نداریم، از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی همه استان‌های کشور استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه اگر مسایل را حل نکنیم به بحران فاجعه کشاورزی و در نتیجه امنیت غذایی می‌رسیم گفت:

باغبانی در حالی که با چالش خرد بودن مواجه است که درآمد اصلی بیشتر روستاییان کشور است و در این شرایط با ضایعات محصولات باغی نیزمواجه هستیم.

رودخانه‌های لرستان و خوزستان خشک شده اند و با اقدامات ویژه بخشی از باغ‌های کشور زنده نگه داشته می‌شود.

برومندی با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن باغ‌های کیوی و مرکبات مازندران و گیلان شروع شده است گفت:

در شناسنامه دار کردن باغ‌های کشورغفلت شده، اما امروز وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم با همکاری اتاق اصناف کشاورزی ایران شروع به اجرای این طرح کرده است.

وی گفت: طبق قانون بودجه کشور امسال ۶هزار ۶۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح؛ نوسازی و توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیب دار و توسعه زیر ساخت‌های گلخانه‌ای و دارویی اعتبار مصوب شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش تصریح کرد: متاسفانه در باغبانی و شیلات مازندران توسعه مکانیزاسیون بسیار کند است، اگرچه بخش مکانیزاسیون زراعت مازندران وضعیت بهتر از باغبانی است، اما رضایت بخش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار