کلیپ منتشر شده حاوی نکات بسیار مهمی است که کارگزاران نظام اسلامی را اگر گوش شنوا و برنامه‌ای برای توجه به مردم و خواسته هایشان داشته باشند، می‌تواند راهنما و نشان دهنده مسیر کار و اقدام باشد.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 22 October 2022

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز پنج شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ سفری به منطقه محروم باشت داشت که در این سفر که به منظور بررسی مشکلات مردم انجام شد، در دیدار‌های چهره به چهره مطالب، گلایه‌ها و درخواست‌هایی از طرف مردم شد که در واقع باید گفت عصاره این سفر توجه مسئولین به این صحبت‌های مردم می‌تواند باشد.
در فیلم زیر یکی از اهالی روستای خزیون مطالبی را مطرح می‌کند که هم جالب و هم قابل تامل است!

کلیپ منتشر شده حاوی نکات بسیار مهمی است که کارگزاران نظام اسلامی را اگر گوش شنوا و برنامه‌ای برای توجه به مردم و خواسته هایشان داشته باشند، می‌تواند راهنما و نشان دهنده مسیر کار و اقدام باشد.
نکته اول که بسیار هم به چشم می‌خورد مربوط به وضعیت پیچاب از زمانی است که استاندار فعلی با نام حشمت احمدزاده فرماندار قبلی گچساران و باشت بوده تا زمان فعلی که وی با نام سید علی احمدزاده به عنوان استاندار شناخته می‌شود!
آنگونه که این اهالی منطقه پیچاب می‌گوید همه این امکانات حداقلی (جاده، آب و...) مربوط به زمان فرمانداری سید حشمت احمدزاده بوده و پس از آن چندان تغییری در این امکانات ایجاد نشده است که این یک نکته بسیار منفی برای مدیران و نمایندگان از سال ۱۳۷۵ تاکنون است و آنگونه که این مرد روستایی انتظار و امید دارد، منتظر یک جهش دیگر برای رفع محرومیت از پیچاب است از خود احمدزاده که اکنون نامش سید علی است نه حشمت و استاندار است نه فرماندار! پس استاندار مسئولیت سنگین و تعهدی اخلاقی به این مردم دارد که با نهایت توان ،تلاش کند و البته مدیران مربوطه را با جدیت پای کار بیاورد.

یک نکته بسیار مهم در این سخنان این است که مردم خدمات نظام و هر فرد مسئولی که بانی این خدمات بوده را هیچ وقت فراموش نمی کنند و قدردان هستند نکته ای که می تواند انگیزه ای برای مدیران فعلی و بعدی برای تسریع در خدمات رسانی به مناطق محروم باشد .
نکته‌ای دیگر در سخنان این مردم روستایی بسیار حائز اهمیت است و آن اینکه مردم هم از انقلاب و نظام راضی هستند و هم ناراضی! راضی به این دلیل که اصلیت نظام و برخی خدمات انجام شده را تایید می‌کنند و خواهان اقتدار بیش از پیش آن هستند و هم ناراضی چرا که در برهه‌هایی مسئولین و کارگزاران ، مردم پیچاب را فراموش کرده اند. مانند انچه که این اهالی پیچاب می‌گوید از سال ۷۵ تاکنون چندان تحرکی در محرومیت زدایی این منطقه محروم انجام نشده است.
نکته دیگری که باید استاندار و دیگر مدیران کل به جد به آن توجه داشته باشند، سه درخواست مهم و تحولی است که مردم پیچاب از زبان یکی از هم ولایتی‌های خود دارند. این سه درخواست شامل جاده، برداشت آب از رودخانه برای کشاورزی و باغبانی و ایجاد مدرسه راهنمایی است که هر سه بسیار مهم و مانعی اساسی برای جلوگیری از مهاجرت و حتی شروع مهاجرت معکوس هستند!
آنچه که در سفر استاندار به پیچاب گذشت نشان دهنده مسئولیت سنگین کارگزاران دولت رئیسی برای توسعه مناطق محروم است چرا که کاملا مشخص است مردم روستایی به این دولت امید بسته اند بنابراین انتظار این است که مدیران هر دستگاه با تمام توان پای کار باشند چرا که محرومیت در پیچاب آنقدر بالا است که نیازمند همت و اعتبار بزرگ است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی حرمتجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
سلام اگر امکانات خدمات رسانی مثل برق منطقه و دکل مخابراتی باشد اصلا چنین امکانات نیمه کاره را نمی خواهیم منت گردنمون نگذاریت خیلی راضی تر هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار