آموزشیار معلم‌هایی که تا پایان شهریور ۱۴۰۰ دارای سه سال سابقه یا کمتر هستند، مشمول رتبه یک قانون رتبه بندی فرهنگیان می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 23 October 2022

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: صدور احکام مشمولین رتبه بندی که حائز رتبه یک شده‌اند در مرحله اول انجام شد و افرادی که تا تاریخ 31 شهریور 1400 دارای سه سال سابقه یا کمتر هستند، مشمول این رتبه خواهند شد.

مهران اسدی با بیان این که 45 درصد افزایش حقوق با حقوق مهر ماه به رتبه اولی ها پرداخت شد، افزود: این افزایش حقوق با توجه به گزینه های حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شاغل در فیش حقوقی معلمان رتبه اولی ها اعمال شده و به کل حقوق آنها اضافه می شود.

وی با توضیح این که حداقل حقوق دریافتی معلم ها نباید از مبلغ  5 میلیون و 600 هزار تومان کمتر باشد، اضافه کرد: معلم هایی که دریافتی آنها کمتر از این مبلغ است، مشمول دریافت تفاوت تطبیق شده تا این فاصله حقوقی جبران شود و هر نوع افزایش حقوقی از مبلغ تفاوت تطبیق به جز افزایش حقوق قانون رتبه بندی کم می شود.

قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهم برای بهبود سطح معیشتی و ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان و همچنین تضمین کننده بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز می‌باشد.   

این قانون در تاریخ پانزدهم اسفند ماه سال گذشته به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است. رئیس جمهور نیز در تاریخ ۲۳ اسفندماه این قانون را برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کل کشور ابلاغ نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار