مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم، راهبرد شفافیت در واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی را تحقق بخشید.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 26 October 2022

به گزارش تابناک قم، روح الله ابراهیمی پیرامون اقدام‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فعال سازی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تولیدی در کشور با توجه به مقوله‌های عدالت و نظارت،عنوان کرد: وی در طول مدت حضور خود در این مسئولیت با جدیت موضوع مهم شفافیت را دنبال کرده که نمونه روشن آن در امر واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور نمایان است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این که آقای فاطمی امین تحول در فرآیند‌های اداری حوزه صنعت، معدن و تجارت را دنبال می‌کند، افزود: اکنون ثبت درخواست اولیه دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود و تنها متقاضی یکبار به شرکت شهرک‌های صنعتی برای تحویل مدارک و امضاء اسناد مراجعه می‌کند که در ادامه کار با ایجاد بستر‌های لازم، نیاز به همین مراجعه حضوری هم نیست.

او ادامه داد: این اقدام موجب کاهش مراجعه حضوری متقاضیان دریافت زمین برای تاسیس واحد تولیدی به شرکت شهرک‌های صنعتی و افزایش رضایتمندی آنان از ارائه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت شده‌است، نتیجه مثبت این اقدام در استان‌های پهناور که دارای شهرستان‌های متعدد هستند بسیار چشمگیر است چرا که تا قبل از این، متقاضیان باید با صرف هزینه و زمان زیاد بار‌ها مسافت طولانی را برای مراجعه حضوری به محل استقرار شرکت شهرک‌های صنعتی در مرکز استان طی می‌کردند.

ابراهیمی گفت: از دیگر اقدام‌های شاخص آقای فاطمی امین در این خصوص، تجمیع مدیریت ارائه خدمات زیرساختی به واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی است که تا پیش از این، توسط مجموعه‌های مختلف انجام می‌شد، اما اکنون این امور در استان‌ها به صورت متمرکز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی صورت می‌پذیرد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: همچنین در این دوره با رعایت نکات مختلف برای ایجاد شهرک‌های مسکونی به‌منظور استفاده افراد شاغل در واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و دیگر اقشار متقاضی، طرح‌هایی اجرا شد تا فاصله محل سکونت تا محل کار صنعتگران و به دنبال آن مشکلات فراوانی که به این خاطر ایجاد می‌شود، کاهش یابد.

او ادامه داد: ایجاد شرایط و بستر‌های لازم برای توسعه متوازن صنعتی در سطح کشور و جلوگیری از تمرکز همه صنایع در مناطقی خاص با نگاه به سند آمایش سرزمین از جمله اقدام‌های شاخصی است که توسط وزیر صمت در این دوره دنبال شد تا همه استان‌ها از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار که لازمه توسعه اقتصادی است، برخوردار باشند.

هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار