رییس پارلمان (مجلس) کشور کرواسی که در سفر به تهران بر توسعه مناسبات دوجانبه و پیوندهای جدید میان دو ملت و دو دولت تاکید کرد، در ایستگاه پایانی سفر خود در شیراز بر تحکیم این پیمان دوستی پافشاری کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 07 October 2015
یوسیپ لکو با ابراز خرسندی از سفر به ایران و حضور در شهر شیراز گفت: اطمینان دارم که این سفر، به گشایش فصل جدیدی در روابط دو کشور ایران و کرواسی کمک خواهد کرد.

تابناک فارس به نقل از ایرنا:لکو در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مقاطع مختلف برنامه ریزی هایی برای سفر به ایران انجام دادیم اما به دلایلی به تعویق افتاد که در جریان دیدار با لاریجانی رییس مجلس ایران در حاشیه اجلاس روسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان در نیویورک قرار این سفر گذاشته شد.

وی ادامه داد: بعد از سفر به تهران و دیدار با مسوولان بلند پایه ایران، با توجه به اینکه یک تیم اقتصادی از کرواسی ما را همراهی می کردند، پیشنهاد سفر به شیراز و استان فارس با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های آن از سوی دولتمردان ایران مطرح شد که ما نیز پذیرفتیم.

او اظهار کرد: بررسی های اولیه ما از شرایط استان فارس و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفت بیانگر این موضوع هست که امکان گسترش روابط با این استان از سوی ما وجود دارد.

رییس پارلمان کرواسی گفت: این سفر باعث شد که به این یقین برسیم که استان فارس و شهر شیراز از قابلیت های گردشگری تاریخی، فرهنگی و علمی برخوردار است.

یوسیپ لکو، اظهار امیدواری کرد که همراهان اقتصادی وی بتوانند در این سفر، ایده های زیادی را برای همکاری با استان فارس بیابند.

جمهوری کرواسی به مرکزیت زاگرب، در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار