استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با صدور پیامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به مردم فرهنگ دوست استان گفت: کتاب یکی از راه‌های موثر برای معرفی ظرفیت‌های کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 14 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه استاندار کرمانشاه طی پیامی فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت، در متن پیام چنین آمده:

بسم الله الرحمن الرحیم

در اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که اراده خداوند متعال بر آن قرار گرفت که معجزه خاتم النبیین حضرت ختمی مرتبت (ص) را «قرآن کریم» قرار دهد.

سرزمین کهن ایران عزیز نیز از دیرباز مهد فرهنگ، هنر، ادب و تمدن بوده و با ورود دین مبین اسلام و توصیه‌های مکرر شریعت نبوی نسبت به اهمیت دانش و حکمت، این سامان جهشی شگفت‌انگیز در عرصه‌های متعدد علمی و فرهنگی داشته و چهره‌های برجسته‌ای در ادوار گذشته تا کنون به جهان معرفی نموده است که آوازه‌ی آن فرزانگان در عالم علم و حکمت و معرفت طنین‌انداز و متجلی بوده و خواهد بود.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر لزوم ارتقا فرهنگ مطالعه و گرایش مردم عزیز به مقوله کتابخوانی تاکیدات مستمر داشته‌اند که این مهم بیانگر رویکرد فرهنگ سالارانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بی‌گمان از جمله ملزومات محوری در نیل هر جامعه‌ای به توسعه همه‌جانبه و پایدار، برنامه‌ریزی مطلوب در راستای افزایش سرانه مطالعه و پویایی فرهنگ کتابخوانی است و استان فرهنگ‌مدار کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

«کرمانشاه» استانی با غنای فرهنگی و تاریخی است و «کتاب» از موثرترین اهرم‌ها برای معرفی ظرفیت‌های استان است و توقع می‌رود عموم دستگاه‌های دولتی به ویژه دستگاه‌های ذیربط در حوزه فرهنگ و کتاب، با حمایت همه‌جانبه و تمام‌قد از ناشران و مولفان استانی، زمینه‌ی بهره‌مندی از آثار ایشان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین کتابفروشی‌های استان را برای عموم مردم فراهم آورند و از این طریق ضمن تلاش در معرفی جایگاه حقیقی استان کرمانشاه، موجب دلگرمی اصحاب فرهنگ و ادب و هنر استان شوند.

لزوم برنامه‌ریزی منسجم و علمی در راستای ایجاد علاقه و گرایش کودکان و نوجوانان عزیز به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی، نسبت به مقوله کتابخوانی از دیگر موضوعات مهم برای توسعه استان است که تحقق آن نیازمند هم‌افزایی و همدلی در میان دستگاه‌های متولی فرهنگی است.

اینجانب هفته ارزشمند کتاب و کتابخوانی را به یکایک فعالان شریف این عرصه به ویژه کتابداران گرامی، کتابخوانان فهیم، ناشران پرتلاش، مولفان ارجمند و دیگر فعالان عزیز حوزه چاپ و نشر و کتابداری، و عموم مردم فرهنگ‌دوست استان، تبریک گفته و امیدوارم شاهد رشد روزافزون فرهنگ کتابخوانی در کشور عزیز و به ویژه استان کرمانشاه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار