معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت دو بانک رفاه و توسعه تعاون در قالب ماده ۵۶ برای مشارکت در روند احداث سد تنگ سرخ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 14 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی‌زاده در نشست ماده ۵۶ گفت : چند ماهی است که حرکت خوبی با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ آغاز شده و طبق مصوبه کشوری دو بانک رفاه و توسعه تعاون در پروژه‌های حوزه آب مشارکت خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشارکت هلدینگ‌ها و بنگاه‌های زیر مجموعه وزارت رفاه برای توسعه مناطق محروم افزود: عدم ایجاد مخازن و سدها برای تامین آب پایدار یکی از خلاء استان است و علی‌رغم اینکه ۱۰ درصد آب کشور در این استان تامین می‌شود اما مجبور شدیم مناطق شهری و روستایی را در تابستان  با تانکر آبرسانی کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر پروژه‌های مناسبی به خصوص در حوزه زیرساخت تعریف شده و نیازی به کلنگ‌زنی پروژه جدیدی نیست، گفت: در بارش های اخیر دو سد کوهبرد دهدشت و ایلی آباد در بهمئی آبگیری شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احداث سدها و مخازن علاوه بر تامین آب شرب موجب مهار سیلاب‌ها می‌شود عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز سد تنگ سرخ توسط بانک رفاه تامین می‌شود، ضمن اینکه ۴۵ میلیارد برای این سد توسط بانک توسعه تعاون تامین شده است.

وی با اشاره به پیشرفت خوب سد تنگ سرخ طی یکسال اخیر گفت: اعتبار تملک تامین شده و در جابه‌جایی روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ، حق مردم باید داده شود.

همچنین آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ طرح استانی و ۱۱ طرح ملی در حوزه آب منطقه‌ای استان عقد قرار داد شده که برای اجرای این پروژه‌ها به ۶ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: امسال دو هزار میلیارد تومان در قالب ۳۷ مناقصه انجام شده و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

گفتنی است در پایان این نشست قراردادی میان بانک رفاه و شرکت آب منطقه‌ای به منظور مشارکت در روند ساخت سد تنگ سرخ منعقد شد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درود بر سرزمینم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
شما مسولین یاسوج چه فکری کردید که باید تنگ سرخ شیراز ببره چن ساله دیگه معلوم میشه یاسوج مثله اهواز به بهران بی آبی مواجه شد آنوقت ثابت میشه که مسول نبودید بلکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار