مراسم زنگ هفته پژوهش با حضور مسئولین شهرستان لنده، در دبیرستان دخترانه حجاب-زینب این شهرستان نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ 03 December 2022

زنگ هفته پژوهش در مدارس لنده نواخته شد

به گزارش تابناک- نعمت اله درتاج استاد دانشگاه و مهمان امروز این آیین در جمع دانش آموزان گفت؛ مدرسه نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است ولی کماکان جای کار بیشتر وجود دارد.

این استاد دانشگاه افزود : یکی از فواید پژوهش در مدارس شناسایی استعدادها و توانمندی و تقویت استعدادهای دانش آموزان است.

وی تصریح کرد : می توان با قرار دادن دانش آموزان در مسیر صحیح پژوهش از آنان یک پژوهشگر بزرگ تربیت کرد و پرداختن به این مسئله بسیار اهمیت دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده نیز در ادامه با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی ویژه برای پژوهش در نظر گرفته شده است اظهار داشت: توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری، استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب، ایجاد شبکه فعال پژوهشی از جمله ظرفیت های موجود در سند تحول بنیادین است و با این نگاه انشالله ظرف سال‌های آینده شاهد پیشرفت های خوبی در این حوزه خواهیم بود.

عبدالرحیم آهنین جان یکی از مهمترین چرخش های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین را چرخش از نگاه جزیی‌نگر به نگاه آینده نگر و کلی نگرانه بیان کرد و گفت : برای مواجهه سازنده با چالش‌های نظام تعلیم و تربیت چرخش از تمرکز بر روش های کمی در پژوهش به تنوع و کثرت در روش‌های پژوهش  و جاری و ساری شدن پژوهش در تمامی سطوح آموزش و پرورش باید انجام شود.

مدیر آموزش پرورش لنده در جمع دانش آموزان ضمن اشاره به این موضوع که مرکز پژوهش سرای شهرستان مکان خوب و تقریبا مجهزی است برای دانش آموزان و اساتید این وعده را داد که در صورت استقبال بیشتر تلاش برای تامین ملزومات بیشتر صورت بگیرد.

در این آیین زنگ نمادین هفته ی پژوهش به نمایندگی از مدارس‌ شهرستان به صدا درآمد.

زنگ هفته پژوهش در مدارس لنده نواخته شد

زنگ هفته پژوهش در مدارس لنده نواخته شد

زنگ هفته پژوهش در مدارس لنده نواخته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار