در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در برنامه هفتم دبیری کار گروه مدیریت منابع و مصارف آب کشور به دو استان تولید کننده آب کشور سپرده شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 04 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت : در برنامه هفتم توسعه کشور تلاش شده است که نقش استان‌ها بیشتر دیده شود لذا باید از این فرصت به بهترین نحو برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان استفاده شود.
احمدزاده در خصوص دستور کار مهم این نشست شورای برنامه ریزی که مربوط به تبیین برنامه هفتم و نقش استان‌ها در این برنامه است اظهار داشت: دبیری کارگروه مدیریت بخش منابع و مصارف آب کشور به دو استان تولید کننده آب کشور یعنی کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری سپرده شده است.
احمدزاده با اشاره به این اقدام ارزشمند دولت ادامه داد : کارشناسان و برنامه ریزانی که در سطح کشور برنامه‌های توسعه را تدوین می‌کنند اشراف خوبی بر همه مناطق کشور دارند، اما سپردن بخشی از جزئیات برنامه‌ها به استان‌ها فرصت بسیار خوبی است که مدیران باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت استفاده کنند.
وی گفت: در سفر رئیس مجلس به استان خطاب به وی مطرح کردیم که استان ما از نفت و آبی که تولید کننده عمده ان در کشور است فقط حق و حقوق خود را می‌خواهیم . مدیران هم باید بدانند که حق را دو دستی تحویل شما نمی‌دهند باید تلاش کنید و مرتب پیگیری و رایزنی کنید تا این حق را به شما بدهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : تا الان نه در آب و نه در بحث نفت ما علیرغم تولید کننده بودن ، هیچگونه نقش مدیریتی در سطح کشور نداشته ایم، اما اکنون در بحث مدیریت کلان آب در کشور نقش بسیار تعیین کننده‌ای داریم لذا باید به بهترین نحو از این موقعیت استفاده کنیم.
احمدزاده افزود: نبود نظرات کارشناسان و مدیران استان در مدیریت اب کشور تا جایی برای ما ضرر و زیان داشته است که برای عدم اجازه احداث سد آبریز بهانه قبرستان ، رفتن روستا زیر آب ، تخریب مسیر تردد و آب خوردن پلنگ و رفتن چند درخت زیر آب را در حالی که هیچکدام واقعیت ندارند ، می‌آورند، اما احداث سد خرسان که هیچگونه منافعی برای ما ندارد و با وجود زیر آب رفتن قبرستان تاریخی ۵ هزار ساله ، زیر آب رفتن چندین روستا و نابودی ۵ گونه نادر درختی ، اما دستور احداث صادر می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، ادامه داد : من نمی‌توانم بپذیرم که منطقه تاریخی ما که برای گردشگری آن برنامه داریم اکنون به زیر آب برود و حتما در این خصوص با وزیر مربوطه جلسه خواهم داشت.
احمدزاده گفت: در بحث نفت هم که مدیریت کشوری آن به استان خوزستان داده شده است ، باید برنامه ریزی شود که با توجه به تولید یک سوم نفت کشور از استان ما ، نماینده‌ای انجا داشته باشیم که نکته نظرات ما هم مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان گفت: مدیران نسبت به مسائل استان کاملا حساس و پای کار باشند تا بتوانیم در راستای توسعه استان گام‌های اساسی برداریم و تلاش شود چنین فرصت‌هایی از دست نرود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار