متکی به هدفگذاری برای شورای وحدت اشاره کرد و با بیان اینکه در گام دوم فعالیت شورای وحدت برای انسجام نیرو‌های ولایی، ارزشی و اصولگرا به مواضع مشترک در رسیدن به مهمترین موضوعات کشور به نظر واحد برسیم، افزود: آمریکا هر روز پیرامون ایران نظر می‌دهد و مصاحبه می‌کند و در ایران هم هر روز نسبت به آمریکا نظر و مصاحبه انجام می‌شود، آمریکایی‌ها می‌دانند چه استراتژی دارند و آن را پیاده می‌کند و نکته اول برای آمریکایی‌ها برانداری نظام است و اگر تاکنون انجام ندادند، چون نتوانستند.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ 10 December 2022

رئیس خانه احزاب کشور گفت: در یک سال گذشته شورای وحدت به هشت استان سفر کرده و مقرر شده در سطح استان‌ها یک پارلمان وحدت استانی ایجاد کنیم تا همه احزاب اصولگرا و اقشار و نمایندگان روحانیت در این مجموعه حضور داشته باشند.

به گزارش تابناک همدان، جلسه شورای وحدت استان همدان با حضورمنوچهر متکی رئیس خانه احزاب کشور، دکترغلامحسین الله کرم نماینده رزمندگان وایثارگران درهیات عالی شورای وحدت، خانم دکترسیده سکینه سادات عمرانی مسئول کمیته بانوان شورای وحدت کشورواعضای شورای وحدت استان همدان برگزار شد.

منوچهر متکی با تاکید بر اینکه برای یک مومن هیچ چیزی نباید جلودار حرکت باشد، افزود: یک مومن تا لحظه‌ای که نفس می‌کشد مسئول است هرچه مشکلات و موانع بیشتر باشد مسئولیت او سنگین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیرو‌های اصولگرا در ۴۳ سال گذشته همیشه سعی کردند در کنار همدیگر در گره خوردگی به انقلاب به امام و به ولایت در جای لازم نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ حزب و اقشار مختلف نشستند برای همکاری با شورای وحدت اعلام آمادگی کردند، افزود: شورای وحدت در سه ترکیب روحانیت احزاب و اقشار شکل گرفت.

متکی با اشاره به اینکه دو فاز برای فعالیت‌های شورای وحدت تعریف شده است، اضافه کرد: فاز اول فقط مربوط به انتخابات بود و تمام برنامه ریزی و ساختار و شکل دهی نیرو‌ها در تهران و کمیته و اقشار و ... همه انتخاباتی بود.

وی با اشاره به اینکه هر حزبی در انتخابات دو وظیفه دارد اول اینکه در انتخابات برای حزب خود تبلیغ کند، ادامه داد: وظیفه دوم بعد از رای آوردن کاندیدا است و باید نیرو‌های متناسب با ریل گذاری جدید به دولت معرفی کند.

متکی به هدفگذاری برای شورای وحدت اشاره کرد و با بیان اینکه در گام دوم فعالیت شورای وحدت برای انسجام نیرو‌های ولایی، ارزشی و اصولگرا به مواضع مشترک در رسیدن به مهمترین موضوعات کشور به نظر واحد برسیم، افزود: آمریکا هر روز پیرامون ایران نظر می‌دهد و مصاحبه می‌کند و در ایران هم هر روز نسبت به آمریکا نظر و مصاحبه انجام می‌شود، آمریکایی‌ها می‌دانند چه استراتژی دارند و آن را پیاده می‌کند و نکته اول برای آمریکایی‌ها برانداری نظام است و اگر تاکنون انجام ندادند، چون نتوانستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و ما نتوانستیم اجرا کنیم، ادامه داد: ۲۰ ساله که رهبری از اقتصاد مقاومتی می‌گوید.

وی افزود: عضویت در شورای وحدت منافاتی با عضویت در حزب و قشر و هیات و ... ندارد.

بانوان در ابعاد سیاسی و اجتماعی نقشی اساسی ایفا می‌کنند

مسئول کمیته بانوان شورای وحدت کشور دکتر سیده سکینه سادات عمرانی در جلسه شورای وحدت استان همدان با اشاره به اینکه پایه و اساس برهم زدن کشور، بذر آن در زمان آقای روحانی کاشته شد، اظهار کرد: در رابطه با مباحث اقتصادی، از یک روستای سیستان و بلوچستان ۲۰۰ میلیارد تومان قاچاق گرفته شده بود و دلال‌ها هم افراد خاص بودند.

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی ارز کار بزرگی بود و تبعات سختی دارد و امیدواریم نفع آن به کشور بر گردد، افزود: درخواست دارم به جد قشر بانوان را دریابید و خانم‌ها در بعد سیاسی و اجتماعی نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی افزود: من به پاکدستی آقای رئیسی ایمان دارم، اما انتظارات ما برآورده نشد و باید تشکیلات خود را قوی کنیم.

دبیر کمیته بانوان شورای وحدت افزود: قشر بانوان به نیرو‌های تندرو و اطراف آقای رئیسی به شدت منتقد هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید پای انقلاب بایستیم و این را یک وظیفه می‌دانم، بیان کرد: حداقل ۱۵ درصد در تمام ردیف‌های تشکیلاتی خانم‌ها را دریابید.

عمرانی با اشاره به اینکه به تاثیر گذاری بانوان اطمینان داریم، افزود: باید شما حضور خانم‌ها را جدی بگیرید.

دولت آقای رئیسی از ظرفیت جریان انقلاب استفاده نکرد

سخنگوی شورای وحدت استان همدان گفت: دولت آقای رئیسی از همه ظرفیت‌های جریان انقلاب استفاده نکرده است.

بهزاد خزاییان نیز در این جلسه گفت: شورای وحدت براساس دستور العمل ابلاغی تشکیل شده و متشکل از اقشار، روحانیت و احزاب است، که انتخابات احزاب هم براساس رای گیری از احزاب اصولگرا در استان انجام شد و در نهایت از ۱۸ حزب، پنج نماینده انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه اگر حزب موتلفه اسلامی نبود ما در ادامه تشکیل شورای وحدت دچار مشکل می‌شدیم، ادامه داد: در بدو تشکیل شورای وحدت یکسری مشکلات و موانع وجود داشت، به ویژه یکسری تنگ نظری‌ها و انحصار طلبی‌ها از سوی برخی از تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی بود که موانع زیادی ایجاد کردند تا شورای وحدت در استان تشکیل نشود.

وی با بیان اینکه ۶ نفر از یازده نفر از کاندیدا‌های شورای وحدت در شورای شهر همدان انتخاب شدند، ادامه داد: در انتخابات میان دور‌ه‌ای در شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ هم کاندیدای شورای وحدت آقای توسلی با اختلاف ۱۸ هزار رای انتخاب شد.

خزاییان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲ با این شرایط محقق نمی‌شود، ادامه داد: اگر شرایط فعلی جامعه در کشور حاکم شود شورای وحدت نمی‌تواند یک لیست بدهد و شورای ائتلاف لیست دیگری بدهد، این موضوع باعث تشدد و اختلاف و خورد شدن آرای جریان انقلاب می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار