رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد
تابناک هرمزگان// رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: درگیری خونین بین ۲ طایفه بزرگ پس از ۳۰ سال با پیگیری و میانجیگری دستگاه قضایی استان هرمزگان به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 24 December 2022
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با پیگیری و میانجیگری دستگاه قضایی استان هرمزگان، شورای حل اختلاف و جمعی از مسوولان و معتمدان محلی، درگیری خونین بین ۲ طایفه بزرگ کریمی و محب زاده در شرق این استان پس از ۳۰ سال به صلح و سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۳۰ سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری های موجود بین طرفین، ۲ نفر کشته و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام فاطمیه طی مراسمی با حضور مسوولان قضایی میناب، بشاگرد و هشت‌بندی، اعضای شورای تأمین، معتمدان محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این طوایف خاتمه یافت.

این مقام قضایی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع ذکر شده به شورای حل اختلاف استان هرمزگان، به منظور ایجاد مصالحه، اعضای این شورا به همراه ریش سفیدان و معتمدان محلی در توکهور و هشتبندی و بشاگرد وارد عمل شدند و پس از برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسوولان قضایی و اجرایی و سران طوایف، در پیشگاه قرآن کریم، هم‌قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود، گذشت این ۲ طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسوولان و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدان و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در فسخ خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت های قانونی این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: دادگستری ، نزاع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار