سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به مصوبه ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری گفت: بر اساس این مصوبه باید سالی ۵ هزار شغل در استان ایجاد شود که از مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار می‌خواهیم اجرای این موضوع را پیگیری کند.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 29 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا "وحید محمدی" عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور زند وکیلی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به شایستگی ها و مزیت های خاص خود مرکز خدمات غرب کشور بوده و این استان دارای زیرساخت های مناسبی در زمینه های مختلف است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولین کشوری برای ارائه تسهیلات و امکانات بیشتر به منظور غلبه بر این مشکل در استان شد.

محمدی ادامه داد: جنگ در استان کرمانشاه آغاز و در این استان خاتمه یافت و کرمانشاه درگیری مستقیم در جنگ داشت و در حال حاضر نیازمند توجهات بیشتر در زمینه های مختلف اقتصادی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به شجاعت و تعهد دولت سیزدهم برای غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم این شجاعت و تعهد را داشت که دست به جراحی اقتصادی بزند و برای حل مشکلات نگاه به توانمندی های داخل دارد که بسیار ارزشمند است.

محمدی به مقوله کارآفرینی در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه این مقوله بسیار مهم که با توسعه آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، گفت: ما برای اشتغال آفرینی در جامعه باید بسترهای لازم را فراهم و شرایط را برای توسعه اشتغال در جامعه ایجاد کنیم که خوشبختانه دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه دارد.

وی در ادامه چند درخواست از جمله پیگیری برای حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هلدینگ های زیرمجموعه این وزارت در استان، ارائه تسهیلات بیشتر اشتغالزایی به استان و پیگیری در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در بخش تسهیلات اشتغالزایی از مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کرد.

محمدی همچنین خواستار توجه وزارت تعاون، کار و و رفاه اجتماعی برای راه اندازی مجدد کارخانه اسید سیتریک و همچنین کارخانه کاغذ غرب در استان شد.

وی افزود: در این مدت اقدام قابل توجهی از سوی شستا برای کمک به اشتغال در استان ندیده ایم که انتظار داریم این کم توجهی جبران و توجهات بیشتری از سوی این مرکز سرمایه گذاری به استان صورت گیرد.

محمدی اظهار داشت: کرمانشاه استانی توانمند و دارای امتیازات ویژه از جمله همسایگی با کشور عراق است که همین فرصت می تواند کرمانشاه را به مرکز مبادلات اقتصادی در غرب کشور تبدیل کند و این موضوع با توجه به امکانات خوب در استان دور از انتظار نیست

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار