مدیرکل استاندارد کهیگلویه و بویراحمد از صدور و تمدید ۵۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در نه ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 01 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رحمتی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در نه ماهه گذشته، ۵۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، صنایع شیمیایی و بسته بندی و سلولزی، صادر و تمدید شد که از این تعداد ۲۶ پروانه صدور و ۳۳ مورد آن تمدید بوده است.

وی تاکید کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده ها، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت‌ها بازدید می کنند.

به گفته وی، کارشناسان به صورت تصادفی از کالا‌های تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط و انطباق آزمایشات با استاندارد‌های ملی مربوطه، صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام می‌ شود.

مدیرکل استاندارد استان گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار نشان استاندارد درج شده روی محصولات، به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ، از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد درج شده، اطمینان یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار