از تشییع جانباختگان فاجعه منا در فارس و هشدار در مورد خشکسالی عظیم و آمار بیشترین و کمترین نرخ ازدواج در شهرستان های فارس تا برگزاری اجلاسیه بین المللی پیرغلامان و مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا و . . .
کد خبر: ۱۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 09 October 2015
تابناک فارس:

مشارکت 200 میلیاردی خیران مدرسه ساز فارس
در یک سال اخیر با مشارکت خیران 23 مدرسه در فارس ساخته شده است. این واحدهای آموزشی با ظرفیت 200 کلاس درس با اعتبار 1000 میلیارد ریال ساخته شده اند که 200 میلیارد ریال آن را خیران تامین کرده اند.

پلیس مخالف شادی مردم نیست
نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان فسا استان فارس، گفت: پليس مخالف شادي مردم نيست، ولي نبايد شادي ها به نحوي باشد که باعث سلب آسايش ديگران شود.

بیشترین و کمترین نرخ ازدواج در کدام شهرستان های فارس است؟
تانهای خنج، لارستان، خرمبید، بالاترین و رستم، کوار و سروستان پایین ترین نرخ ازدواج را داشته اند.میانگین سن ازدواج مردان را بین 28 و 29 سال و زنان را بین 24 و 25 سال ذکر کرد.

تلاش برای تغذیه مصنوعی آب های زیرزمینی در فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: یکی از اهدافی که دنبال می شود تغذیه مصنوعی است به گونه ای که بتوان با ایجاد سدهای کوچک در مسیر، آبراهه هایی ایجاد کرد تا باعث نفوذ آب در زیرزمین و افزایش آبهای زیرزمینی شد.

هند و پاکستان،قهرمان شطرنج پیشکسوتان آسیا
با پایان یافتن پیکارهای شطرنج پیشکسوتان آسیا و اقیانوسیه در لارستان فارس،شطرنجبازان هند و پاکستان در رده سنی 50 و 65 سال بر سکوی قهرمانی ایستادند.65 شطرنجباز از ایران، نیوزلند، میانمار، هندوستان، پاکستان، عراق، فلسطین، تاجیکستان وقزافستان برای کسب جایزه سه هزار دلاری به مدت یک هفته در سالن دانشگاه آزاد شهرستان لارستان بمدت سه روز با هم پیکار کردند.

کشت برنج در مرودشت ممنوع می شود؟
معاون فرماندار مرودشت تنها راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی را تغییر الگوی کشت عنوان کرد و از تشکیل ستاد تدوین و معرفی الگوی کشت در مرودشت خبر داد و اظهار داشت: 95 درصد از منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، از این‌رو به‌منظور تصمیم‌گیری پیرامون جلوگیری از کشت محصولات پرآب مانند برنج و ذرت، ستاد الگوی کشت در اداره جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی این شهرستان تشکیل می‌شود و مسئولان و کارشناسان مربوطه، کشاورزان را در این زمینه مشاوره و راهنمایی می‌کنند.

تجمع اعتراضی تعدادی از دانشجویان شیراز
تجمع دانشجویان دانشگاه‌های شیراز در اعتراض به انفعال دستگاه دیپلماسی در قبال حادثه منا و همچنین دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد.

بازسازی واقعه غدیر خم در لارستان
بازسازی نمادین واقعه غدیر خم روز جمعه با حضور گسترده عاشقان اهل بیت (ع) در لارستان برگزار شد.

اولین شب دهه فرهنگ در شیراز چه گذشت؟
نخستین شب دهه فرهنگ فارس با هنرنمایی اهالی هنر خراسان شمالی وپرفورمنس «مجلس حافظ و مولانا» برگزار شد و طی آن مردم و حتی گردشگران خارجی به تماشای هنرنمایی فرهنگوران اقصی نقاط ایران نشستند.

استان فارس؛رتبه اول احساس امنیت در کشور
فرمانده انتظامی استان فارس از كاهش 34 درصدي سرقت، 29 درصدي سرقت مسلحانه و 14 درصدي سرقت به عنف طي يك سال گذشته در استان خبر داد و افزود: بر اساس نظر سنجي هاي صورت گرفته ، استان فارس در بين استان هاي كشور بالاترين احساس امنيت را دارد.

محدودیت ترافیکی در محور شیراز-کازرون تا پایان مهر
رفت و آمد در محورهای غربی استان فارس تا 30 مهر با محدودیت های ترافیکی انجام می شود.

تاکسی های شیراز کارتخوان دار می شوند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با هدف شتاب بخشیدن به روند خدمت رسانی به شهروندان، تاکسی های کلانشهر شیراز به دستگاه کارتخوان مجهز می شود.

هزینه 200 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در حوزه حمل و نقل
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز با وجود تمام مشکلات مالی در سال جاری در حوزه حمل و نقل ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

فرونشست؛این بار در کمین روستاهای فارس
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برخی از روستاهای مولد این استان در معرض آسیب های ناشی از فرونشست زمین قرار دارند گفت: در این روستاها که اغلب در دشت های پر بازده واقع شده اند، نشست زمین موجب ایجاد ترک های زیاد در خانه ها و شکاف عمیق در زمین شده است.

خشکسالی عظیم در راه فارس؟
مسؤول توسعه روش های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خشکسالی عظیم به عنوان یک خطر بی سر و صدا، بلایی بدون پیشگیری برای طبیعت فارس شده است.

2 پایانه جدید ساخته می شود
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری شیراز از احداث ۲ پایانه در شرق وغرب شیراز خبرداد.

تشییع 22 جانباخته فارسی منا در شیراز
پیکر ۲۲ جان‌باخته حادثه منا از حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) تشییع شد.
تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا

برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز و لارستان
برپایی کارگاه تخصصی با موضوع آسیب‌شناسی و خرافه‌زدایی عزاداری با حضور اساتید ملی و 300 مداح و روحانی شیعی و سنی از برنامه‌های سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در لارستان بود.
مراسم افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی صبح چهارشنبه - 15 مهرماه در تالار حافظیه شیراز با حضور صدها تن از پیرغلامان حسینی از سراسر کشور و پیرغلامان خارجی از 19 کشور دنیا برگزار شد.در آیین با شکوهی با حضور مهمانان سیزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی و مسئولان استان فارس حرم های مطهر حضرت سید میراحمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت سیدمیرمحمدبن موسی (ع) غبارروبی شد.

وزارت اطلاعات عمدی یا غیرعمدی بودن فاجعه منا را بررسی می کند
وزیر اطلاعات امروز در مراسم تشییع پیکر 22 جانباخته شیراز که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: وزارت اطلاعات با تهیه مستندات عمدی یا غیر عمد بودن فاجعه منا را بررسی می کند.

تثبیت صدرنشینی در ثانیه های پایانی+جدول
تیم فجر سپاسی شیراز در هفته نهم رقابت های لیگ آزادگان(دسته یک) با غلبه بر تیم نفت مسجد سلیمان با 21 امتیاز موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت کرد.گل تیم فجر سپاسی را مهدی چاهکوتاه زاده در دقیقه 96 به ثمر رساند.

تجاوز به زیستگاه شیر و پلنگ و گوزن زرد ایرانی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: پس از 3 سال تلاش و پیگیری قضایی دستور توقف عملیات ساخت و ساز هتل در آخرین زیستگاه شیر ایرانی را گرفتیم ولی حکم نهایی پس از 45 روز اعلام خواهد شد.

مدارس تیزهوشان آموزش را نابود کرده اند!
دبیر انجمن معلمان فیزیک استان فارس گفت: متاسفانه روشهای پیاده شده سبب بحران در آموزش و پرورش و به‎ویژه در دوره متوسطه اول و دوم شده است.در استان فارس 14 مدرسه نمونه و تیزهوشان راه‎اندازی شده و این باعث سرخوردگی دانش‎آموزان عادی می‎شود چراکه دانش‎آموزی  در این مدارس ثبت‎نام می‎شود خود را تیزهوش و نمونه می‎داند و دانش‎آموز در مدارس عادی دلسرد شده و خود را باور ندارد.

آغاز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و صنایع دارویی در شیراز
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و صنایع دارویی در شیراز آغاز به کار کرد.

بیش از 10 هزار انشعاب غیرمجاز آب در فارس جمع آوری شد
بیش از 10هزار و 855 فقره انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای فارس شناسایی و جمع آوری شد.

رابطه ایران و کرواسی در شیراز محکم شد
رییس پارلمان (مجلس) کشور کرواسی که در سفر به تهران بر توسعه مناسبات دوجانبه و پیوندهای جدید میان دو ملت و دو دولت تاکید کرد، در ایستگاه پایانی سفر خود در شیراز بر تحکیم این پیمان دوستی پافشاری کرد.

ایران با این همه مقاله ISI جایگاهی در فناوری پیشرفته ندارد
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه ای کشور در چهارمین همایش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور که با موضوع "ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه" در شیراز برگزار می‌شود، گفت:علی‌رغم آنکه ایران در تولید مقالات «ISI» در منطقه مقام نخست را دارد اما در فناوری‌های پیشرفته جایگاهی ندارد، گفت: ‌شعار دادن درست است اما باید از نظر فناوری در بازار جهانی رخنه و مقاله چاپ کنیم، اگر ثبت اختراع جهانی بالا نرفت فایده‌ای ندارد از این رو باید فضا را برای تحقق این امر آماده کنیم.

نخستین نمایشگاه و جشن سالانه پیانو در شیراز
نخستین نمایشگاه و جشن سالانه پیانو در شیراز با حضور جمعی از استادان صاحب نام موسیقی ، علاقه مندان به ساز پیانو ، صاحبنظران و فعالان عرصه موسیقی در محل هتل همای شیراز گشایش یافت.

کمک 22 میلیاردی دانش آموزان پارسی در جشن عاطفه ها
دانش آموزان مدارس فارس 22 میلیاد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

اعطای وام برای نوسازی مسکن روستایی
231 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی واحد های مسکونی روستایی در استان فارس تخصیص یافت.

کوچ زنبورداران فارس شروع شد
کوچ زنبورداران از مناطق سردسیری به جنوب استان فارس آغاز شد.

گزارش دادگاه سوم علی مطهری در شیراز
شيراز، نيمه مهرماه ٩٤، سومين جلسه دادگاه حمله‌كنندگان به علي مطهري. اين‌بار اما دادگاهي متفاوت. برخلاف دو جلسه پيشين دادگاه كه به اظهارات رييس و معاون دانشگاه شيراز و دانشجوي دعوت‌كننده از مطهري اختصاص داشت؛ اين‌بار نوبت پاسخگويي هشت موتورسوار حمله‌كننده فرا رسيده است. هرچند علي مطهري نيامده، اما وكيلش مصطفي ترك همداني، مثل دو دادگاه پيشين، براي دادخواهي نماينده مردم تهران به شيراز آمده است.

کاش موقع تکه پاره شدن فارس هم جلسه ای برگزار می شد
ماجرا مربوط می شود به مصوبه ای که دولت برای الحاق 5 روستا از استان هرمزگان به استان فارس تصویب کرد.حال که برای 5 روستا جلسه ای با حضور مقامات اطلاعات برگزار می شود و مصوبه لغو می شود؛کاش آن موقع هم که منابع ارزشمند استان فارس دو دستی تقدیم می شد جلسه ای برگزار می شد و آن اتفاق نمی افتاد.

کشت گندم شمال فارس شروع شد
کارشناس زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کشت گندم در شهرستان اقلید از نیمه دوم مهرماه شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.ابراهیم رستگار افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی اقلید به کشت گندم آبی و 3 هزار و 700 هکتار هم به کشت گندم دیم اختصاص داده شود.

روند اتحاد اصولگرایان فارس کند است
ضرغام صادقی؛نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شتاب بالای اتحاد و انسجام اصولگرایان برای مجلس آینده در تهران گفت: امیدواریم این روند در فارس و شیراز نیز سرعت بیشتری را یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار