عکسی از سید محمد موحد در ملاقات مردمی شهرستان چرام منتشر شده است که با واکنش های متفاوتی روبه رو شده است .
کد خبر: ۱۰۹۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 14 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عکس ذکر شده مربوط به دیدارهای مردمی نماینده مردم در شهرستان چرام است که برخی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد با ارسال این عکس خواستار تذکر به فرماندار چرام از طرف مسئولین ارشد شده اند چرا که بر اساس تحلیل این مخاطبان ، نشستن نماینده مردم بر صندلی فرماندار نشانه ای از وابستگی شدید فرماندار به نماینده است و این نوع تعاملات خارج از قانون مطمئنا در هنگام انتخابات هم رخ خواهد داد و به باور این مخاطبان چنین فرماندارانی نمی توانند در برگزاری انتخابات آینده بی طرف باشند و با توجه به حساسیت های موجود حتما باعث بروز مشکلاتی می شوند .

در طرف مقابل اما برخی هم بر این عقیده هستند که نشستن نماینده بر صندلی فرماندار به گونه ای که ظاهرا دخالت و قدرت نفوذ نماینده بر نماینده دولت محسوب می شود اما در واقع به دلیل نداشتن امکانات و فضای رسمی و مناسب برای نماینده ، معمولا این دیدارهای مردمی در فرمانداری ها برگزار می شود و نشستن نماینده بر صندلی فرماندار به نوعی احترام میزبان به میهمان است و لزوما نشان دهنده نفوذ بر فرماندار نیست . ضمن اینکه یکی از دلایل تشکیل این جلسات در دفتر فرماندار می تواند برای آگاه سازی جهت اقدام فرماندار از مشکلات مردم باشد .

متاسفانه از این دست اقدامات نمایندگان دستگاه های دولتی به دفعات دیده می شود به عنوان مثال در یکی از بخش های کهگیلویه و بویراحمد ، یک چمن مصنوعی که تقریبا در گذشته همه اقدامات آن انجام شده و فقط بحث بهره برداری و افتتاحیه مانده بود را یکی از مدیران به صورت ناشیانه ای به نام یکی از نمایندگان استان زد و به همین راحتی عملکرد افراد دخیل در موضوع را نادیده گرفت !

یکی از مشکلات اساسی که در ماه های آینده می تواند مورد نقد جدی قرار گیرد دادن تریبون دستگاه های دولتی به نمایندگان برای تبلیغ است که مسئولین ارشد استان باید حداقل ظاهر موضوع را حفظ کنند و از شان و جایگاه دولت محافظت کنند .

گاهی یک تذکر ساده به مدیرانی که بیش از اندازه خود را وابسته به نماینده می دانند و حتی در رفتارهای خود ظاهر شان و جایگاه دولت را هم رعایت نمی کنند ، می تواند جلوی بسیاری از مشکلات و انتقادات بعدی را بگیرد که در این خصوص استاندار و معاون سیاسی می توانند به عنوان دو فرد تاثیرگذار در حوزه سیاسی استان چنین رویکردهای غلطی را تذکر دهند .

با نزدیک تر شدن به انتخابات مجلس ، کم کم فضاهای مجازی ، رسانه ای و عمومی رنگ و بوی انتخاباتی به خود می گیرد بنابراین نمایندگان دولت باید از هم اکنون به این حساسیت ها توجه داشته باشند و اجازه ایجاد فضای التهاب و تبلیغاتی زودهنگام را ندهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار