دکتر محسن رضایی در توییتی نوشت: حضرت امام (ره) پاسداران را بسیار دوست می داشت؛ در پیامی که چند ماه پیش از رحلتشان به من دادند که برای فرماندهان سپاه بخوانم، نوشته بودند: تا رَمق در جسم و جان دارم از حمایت و دعای خیر برای شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود می‌دانم.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸ 25 February 2023

به گزارش تابناک قم، سوم شعبان، روز مباركي است كه به نام نوراني سيد و سالار آزادگان جهان حضرت حسين بن علي (ع) منور شده است؛ روزي كه دومين فرزند علي و فاطمه با تولد مسعود خويش، لبخند را بر لبان مبارك پيامبر اعظم محمد مصطفي (ص) نشاند. او گلي بود كه با شكوفايي اش، مدينه را خوشبو كرد و اهل زمين و آسمان را مسرور ساخت.

سوم شعبان، سالروز ميلاد سراسر ميمنت بزرگ پاسدار اسلام و شريعت محمدي (ص) است كه با فداكاري بي نظير خويش در آوردگاه كربلا، درس آزادگي و عزت را به همه جهانيان آموخت؛ شخصيتي بزرگ كه نمونه دفاع و پاسداري از قرآن كريم و اسلام عزيز شد و حضرت امام خميني (ره) روز ميلاد او را روز پاسدار نام نهاد تا عزت، آزادگي و بصيرت او تا هميشه اسوه و نمونه زندگي و سيره شيعيانش به خصوص پاسداران انقلاب اسلامي شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان يكي از نيروهاي نظامي موثر در حفظ و صيانت از انقلاب اسلامي ايران و نظام جمهوري اسلامي، از افتخارات بزرگي است كه همواره بر تارك تاريخ ايران مي درخشد و اگر اين نهاد برآمده از ايمان را معجزه امام روح الله (ره) بدانيم، سخني به گزاف نگفته ايم، چرا كه پاسداران در سه دهه گذشته از انقلاب، افتخارات و حماسه هايي آفريدند كه جز به یاری ايمان و فداكاري محقق نمي شد و با همين اعتقاد است كه دهه چهارم انقلاب را نیز به افق هايي روشن تر نويد مي دهند.

در همین راستا، دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دورن دفاع مقدس در توییتی نوشت: «حضرت امام (ره) پاسداران را بسیار دوست می داشت؛ در پیامی که چندماه قبل از رحلتشان به من دادند که برای فرماندهان سپاه بخوانم نوشته بودند: تا رَمق در جسم و جان دارم از حمایت و دعای خیر برای شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود میدانم.»

امام خميني (ره) مراد و رهبر پاسداران، بارها محبت خويش را به پاسداران ابراز مي داشتند؛ چه آنجا كه فرمودند: اگر سپاه نبود، كشور هم نبود و چه آن زمان كه با خضوع اعلام كردند: «اي كاش من هم يك پاسدار بودم.» پاسدار از نگاه امام جواني بود كه با معنويات خو گرفته بود؛ آنجا كه فرمودند: «اين جوانان بسيار عزيز در سطح كشورند كه ناگهان با يك جهش برق آساي معنوي و روحي با دست رحمت حق تعالي از منجلابي كه براي آنان با دست پليد استكبار جهاني كه از آستين امثال رضا خان و محمدرضا و ديگر سرسپردگان غرب يا شرق تهيه ديده بودند، نجات يافته و يك شبه ره صد ساله را پيمودند و آنچه عارفان و شاعران عارف پيشه در ساليان دراز آرزوي آن را مي كردند، اينان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاءالله را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوي شهادت را با كردار در جبهه هاي دفاع از اسلام عزيز به ثبت رساندند و اين تحول عظيم معنوي با اين سرعت بي سابقه را جز به عنايت پروردگار مهربان و عاشق پرور نتوان توجيه كرد». (صحيفه نور / جلد ۱۷/ ص ۳۰۵)

پير جماران كه دلها به عشق او مي تپيد، اين مهر و محبت را با اين كلام شيرين و سراسر تواضع به سرانجام مي رساند كه: «من به اين چهره هاي نوراني و بشاش شما و به اين گريه هاي شوق شما حسرت مي برم. من احساس حقارت مي كنم. من وقتي با اين چهره ها مواجه مي شوم و اين قلب هايي كه به واسطه توجه به خداي تبارك و تعالي اين طور در چهره ها اثر گذاشته است، احساس حقارت مي كنم». (صحيفه نور / جلد ۱۳/ ص ۳۹۱)

رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نيز در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نيز اين گونه رضايت خود را از پاسداران اظهار فرمودند: «نامگذاری سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، بدین معناست كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواهد همواره در راه حضرت سیدالشهدا حركت كند و بررسی منصفانه عملكرد سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون نیز نشان می‌دهد، سپاه پاسداران حقاً و انصافاً در این راه قدم برداشته و ایستادگی كرده است».

و اگر امام خميني فرمودند: «جوان هايي كه در ارتش و سپاه پاسداران هستند، تقويت رو حي بشوند»، (صحيفه نور / جلد ۱۳/ ص ۳۹۱)) فرمانده معظم كل قوا نيز يادآور شدند كه: «اگر نسل گذشته سپاه در شرایط و انگیزه‌های قوی اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تكامل پیدا كرد، نسل جوان و جدید سپاه نیز باید از لحاظ معرفت، آگاهی، بصیرت، فداكاری، انجام درست كار و انجام به هنگام وظیفه، به مراتب بالاتر و مستحكم تر باشد، زیرا امروز اگرچه جنگ نظامی وجود ندارد، ولی جنگی ظریف‌تر و البته خطرناك‌تر در جریان است.»

اگر امام خميني تذكر مي دادند كه: «دشمنان از اين مأيوس نيستند كه بين شما اختلاف ايجاد كنند. اين اختلاف از زبان هر كس باشد از زبان هر موجودي باشد، اين زبان، زبان شيطان است. چه از زبان يك روحاني باشد چه از زبان يك مقدس باشد، چه از زبان يك نمازگزار باشد و چه از ساير زبان ها بدانيد كه اين زبان، زبان شيطان است و گاهي هم خود آن آدم ملتفت نيست كه تحت تأثير شيطان است يا زبان شيطان در او دارد فعاليت مي كند». (صحيفه نور / جلد ۲۰/ ص ۷۹) رهبر معظم انقلاب اسلامی نيز هشدار مي دهند كه: «یكی از این كارهای مضر، دامن زدن به اختلافات و مشتعل كردن فضای اختلاف و هو و جنجال است كه باید همه دستگاه‌ها و نهادهای نظام مراقب این موضوع باشند. باید هرچه ممكن است اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را كم كرد و در فضای بحث‌های اختلافی ندمید. كسانی كه به این بحث‌ها دامن می‌زنند، آیا خوشحالی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه و تحلیل های آنها را نمی‌بینند. ابراز شادمانی دشمنان، نشان می‌دهد این موضوع یك نقطه ضعف است، بنابراین باید از ادامه آن جلوگیری كرد. زمانی ممكن است، جریانی در مقابل انقلاب اسلامی بایستد كه در آن زمان قطعاً وظیفه همه، دفاع از انقلاب است، همان گونه كه در حوادث سال 88 اتفاق افتاد اما زمانی موضوع، اختلاف نظر و سلیقه است و نه ایستادن در مقابل انقلاب. در چنین شرایطی، وظیفه همه، ندمیدن در اختلاف نظرها و در پیش گرفتن شیوه تبیین و روشنگری در مقابل برخی افكار غلط، با در نظر گرفتن همه جوانب آن است. همه باید همچون صف واحد و دیواری نفوذناپذیر، در مقابل دشمن بایستند».

اگر امام خميني مي فرمودند: «مبادا آفت هاي پيروزي كه در رأس آنها غرور است ـ خداي نخواسته ـ شما را به دام كشد و از صاحب اصلي نصر كه خداوند قادر است اغفالتان نمايد كه اين حيله اي است شيطاني كه دنبال آن علاوه بر از دست رفتن معنويت كه اساس پيروزي شما عزيزان است موجب غفلت از حيله هاي دشمنان نيز مي باشد كه شكست را همراه دارد». (صحيفه نور / جلد ۲۰/ ص ۷۹) فرمانده کل قوا پاسداران را به امري مهم دعوت مي كند كه: «حركت درونی كه سپاه همواره به آن نیاز دارد دارای دو بُعد معنوی و مادی است كه بعد معنوی آن، توجه ویژه به ارزش‌ها و مشخص كردن شاخص‌های ارزشی پاسداری و سنجش و ارزیابی همه فرماندهان و بدنه سپاه براساس این شاخص‌ها، به منظور پیشرفت است. كارهای تشكیلاتی، علمی، تحقیقاتی، و آموزش‌های نظامی اجزاء بُعد مادی حركت درونی سپاه هستند كه با قرار گرفتن در كنار بُعد معنوی، یك مجموعه زنده، پرنشاط، همیشه جوان و دارای حركت رو به جلو به وجود خواهند آورد. چنین مجموعه‌ای به عنوان الگوی معنویت، بصیرت، پایبندی به اصول، فكر، تدبیر و حركت در مسیر صحیح، می‌تواند تأثیرگذار در پیشبرد حركت مجموعه انقلاب اسلامی باشد».

و سخن پاياني آنكه پاسداران انقلاب اسلامي كه همواره پيشتاز بصيرت و آگاهي بوده اند، امروز نيز كه استكبار جهاني بر عزم خود مبني بر مقابله با نظام جمهوري اسلامي تأكيد مي ورزد، شايسته است در بصيرت افزايي مردم مومن و ولايت مدار، پيشرو باشند و از ورود به مباحث غير ضروري ـ كه نهاد سپاه را از اهداف بزرگ و عاليه خود دور مي سازد ـ پرهيز كنند، که پاسداری از انقلاب و آرمان های بلند امام و شهدا، توفیقی است که نصیب هر کسی نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار