تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: مردم باید با منشأ اختلاف فقها در مبانی فقهی در مورد استهلال هلال ماه آشنا شوند تا نسبت به کار ارزشمند و سودمند استهلال آگاهی پیدا کنند و تبیین استهلال ماه برای مردم ضروری است.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 14 March 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی سهرابی، رئیس ستاد استهلال قم و اعضای این ستاد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: شادی و نشاط در اسلام هدفمند است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: ما در اسلام شادی بدون هدف نداریم، زیرا طنز فی نفسه مطلوب نیست، بلکه مزاح و شادی در اسلام برای آمادگی انسان برای استفاده بهتر از فرصت‌ها است.

امام جمعه قم گفت: مردم باید با منشأ اختلاف فقها در مبانی فقهی در مورد استهلال هلال ماه آشنا شوند تا نسبت به کار ارزشمند و سودمند استهلال آگاهی پیدا کنند و تبیین استهلال ماه برای مردم ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ماه شعبان ماه شادی اهل بیت (ع) است و هیچ شهادتی از اهل بیت در این ماه اتفاق نیفتاده است، شادی ماه شعبان مدخلی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

سعیدی با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) خاطرنشان کرد: ساعات خود را تقسیم کنید و یک ساعت برای لذت‌های حلال قرار دهید، زیرا با این ساعت برای کارهای دیگر آمادگی پیدا می‌کنید.

حجت‌الاسلام مهدی سهرابی، رئیس ستاد استهلال قم نیز در این دیدار گفت: در روز 30 ماه مبارک رمضان هلال ماه بلند خواهد بود و به وضوح قابل رؤیت است.

وی گفت: ماه رمضان در عربستان 29 روزه خواهد بود و اطراف خود ما هم کشورهای شرقی و غربی به متابعت از عربستان 29 روزه خواهند بود از این رو مردم باید با مبانی فقهی این موضوع آشنا شوند تا شبهه‌ای برایشان ایجاد نشود.

رئیس ستاد استهلال قم تصریح کرد: روز 29 ماه مبارک رمضان در کل منطقه تا غرب آفریقا مقارنه شکل می‌گیرد، ولی هلال تشکیل نمی‌شود، بنابراین ماه مبارک رمضان 30 روزه خواهد بود.

سهرابی با بیان اینکه نخستین روز ماه مبارک رمضان ماه با دوربین به صورت قطعی قابل رویت است، خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه دوم فروردین آخر ماه شعبان و پنجشنبه سوم فروردین اول ماه رمضان خواهد بود با این حال برای دیدن ماه با چشم غیرمسلح نیز گروه‌هایی به مناطق مساعد اعزام خواهند شد.

در پایان این دیدار از اعضای ستاد استهلال قم با اهدای لوحی از سوی رئیس این ستاد توسط آیت‌الله سعیدی تقدیر به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار