دید و بازدید و صله ارحام از جمله رسوم زیبا و ارزشمند دینی و حتی فرهنگ ایلی و محلی است که با ورود برخی سواستفاده کنندگان حوزه سیاسی به بیراهه رفته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 22 March 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یکی از معضلات حوزه اجتماعی در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، کنش و واکنش‌ها در حوزه‌های سیاسی است که گا‌ها بسیاری از چهارچوب و شاخص‌های ارزشی مهم دینی و حتی فرهنگ‌های پذیرفته شده محلی را هم تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.
دید و بازدید و صله ارحام از جمله رسوم زیبا و ارزشمند دینی و حتی فرهنگ ایلی و محلی است که با ورود برخی سواستفاده کنندگان حوزه سیاسی به بیراهه رفته است.
با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، متاسفانه تعطیلات نوروز و رسم زیبای صله ارحام و دید و بازدید‌های نوروزی محلی برای انجام جلسات انتخاباتی که در واقع ورود زودهنگام به فضای انتخابات محسوب می‌شود، شده است، چیزی که در واقع دور زدن قانون محسوب می‌شود و با توجه به ظاهر آن، قانون در مقابله با آن معمولا دست بسته می‌ماند و یا به گونه‌ای بهانه برای مماشات در برخورد می‌شود.
نماینده سابق کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در اقدامی جالب و برای تمکین به قانون پیامی منتشر کرده است که در واقع جلوگیری از برگزاری تجمعات و متینگ‌های انتخاباتی است.
در پیام عدل هاشمی پور آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدای بزرگ را به جهت وجود همه نعمت‌ها و الطافش، خاصه مردم فهیم، نوع دوست و قدرشناس سپاسگزارم..
مجدداً عید باستانی نوروز و تقارن ایام شور و سرور و سرزندگی بهار طبیعت با ماه ضیافت الله که به حق ماه خودسازی، معرفت و رسیدن به کمال و قرب الهی است را خوش یمنی و سعادتمندی می‌پندارم.
بر خود فرض میدانم بهترین‌ها در جهت تأمین سلامت جسم و جان و عاقبت بخیری هم استانی‌های عزیزم را از حی سبحان همراه با قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفیض و برکت رمضان، مسئلت نمایم.
پرواضح است که رسم دیرین، سنت ارزشمند و فرهنگ غنی عشیره‌ای حاکم بر منطقه‌ی ما در ایام نوروز (دید و بازدید‌های نوروزی) نشانگر قدرشناسی، تجلی نوع دوستی و مصداق عینی به جا آوردن صله‌ی ارحام به منظور تألیف قلوب، پیوند عاطفی، وحدت و هم گرایی اجتماعی است که عمومیت آن در جهت نیل به خواسته ها، انتظارات و مطالبات عام، می‌باشد که به یقین، ناشی از فهم والا، دین باوری و آینده نگری قاطبه‌ی مردم شریف است
اینجانب بعنوان خادم مردم در عرصه‌ها و میادین مختلف و متعدد، همواره از این رسم ارزشمند استقبال نموده و همواره سعیم بر این بوده ام که با افتخار و فارغ از هر قید و شرط در خدمت مردم شریف از اقصی نقاط استان و میهنم باشم.
مطابق هر ساله، اما این بار با شدت و حدت بیشتری در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و ساعات و روز‌های آغازین سال ۱۴۰۲ با سیل عظیم درخواست‌های دید و بازدید و دیدار‌های نوزوزی عامه‌ی مردم شریف از ایلات، اقشار و صنوف مختلف از مرکز استان تا شهرستان‌های ۴ گانه مواجه شده ام که اولاً بر خود لازم می‌دانم در کمال امتنان و تواضع، از ابراز لطف و محبت و بزرگمنشی همه سروران عزیز و ارجمند نهایت تشکر و قدردانی را بعمل آورم و خدای بزرگ را نیز بر این موهبت عظیم سپاسگزار و شاکر و آماده‌ی خدمتگزاری باشم.
سعی و جهد در خدمت به مردم مایه‌ی بسی فخر و مباهات است و بر این عهد تا جانی در بدن دارم پایبندم. اما به جهت احترام به قانون، جلوگیری از هرگونه شائبه و لزوم استفاده‌ی بهینه‌ی مسئولان از فرصت فعلی در جهت خدمت رسانی در حد وسع به مردم شریف، از تشکیل اجتماعات خودجوش مردمی در منزل خویش و یا در بیوت سروران عظام، متواضعانه، صمیمانه و برادرانه پوزش می‌طلبم.
رجاء واثق دارم این سخن و درخواست بنده نزد مردم شریف و خداجوی استان در عمل به حدیثی از حضرت رسول (ص) که فرموده اند،
«العذر عند کرام الناس مقبول»، پذیرفتی و تکریم پذیر است.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
دوم فروردین ۱۴۰۲
عدل هاشمی پور

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
آفرین به حاج عدل
آقایان داوطلب که پدر مردم رو درآوردید یاد بگیرید!!!
به موحد هم بگید
بهرامی و منتظریان و حاج مهدی هم بدونن و استقبال کنند بد نیست
بویراحمدی دهدشتی
|
India
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
موحد به این بهانه که نماینده است برای خود دید و بازدیدهای نوروزی را مباح می داند ولی برای حاج عدل هاشمی پور ناروا می پندارد ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
موحد این دوره نمیاد بنکوش اکثرا در پی ارتباط گرفتن با عدل می شن
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
واقعا خندم میره از قانون میگی تو هم از هلدینگ و استخدامهات در قرار گاه چه خبر اقای قانون مند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار