اولین جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه های دام شهرستان دنا به ریاست فرماندار شهرستان دنا و با دعوت از اعضاء کارگروه در فرمانداری دنا  تشکیل گردید.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 05 April 2023

اولین جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه های دام استان به ریاست فرماندار شهرستان دنا و با دعوت از اعضاء کارگروه در فرمانداری دنا  تشکیل گردید.
در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان دنا گفت: با توجه به اهمیت کشتارگاه های دام در تضمین سلامت و کیفیت گوشت و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام به مصرف کنندگان فراورده های خام دامی، جلسه ساماندهی امور کشتارگاه‌های دام شهرستان بمنظور  بررسی مشکلات آنها  تشکیل گردیده است.
درخشان زاده رئیس کارگروه شهرستانی ساماندهی کشتارگاه های دام ضمن تاکید بر تجهیز و بهسازی کشتارگاه های دام با نگاه بهداشتی و ارائه خدمات شهری به جامعه  اظهار نمود: رفع نواقص و مشکلات مطرح شده توسط دامپزشکی در راستای امنیت سلامت مردم در حوزه غذا بسیار حائز اهمیت است که شایسته است شهرداران در فرجه زمانی چند‌روزه نسبت به رفع این نواقص اهتمام جدی ورزند.و با سرمایه گذاران خصوصی برای صنعتی کردن کشتارگاها همکاری لازم صورت پذیرد .
وی در ادامه با تاکید بر اولویت بندی نواقص کشتارگاه ها و رفع آنها و جلوگیری از ذبح غیرمجاز دام خارج از چرخه کشتارگاه تصریح کرد: کمیته ای متشکل از دادستانی، ، دامپزشکی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی در خصوص کشتارهای غیرمجاز در حاشیه برخی از شهرهای استان تشکیل و در کمترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی این قصابان به منظور هدایت دام های خود به سمت کشتارگاه ها اقدام تا این معضل بهداشتی برچیده شود.
فرماندار دنا بر تشکیل جلسات بصورت ماهانه تا رسیدن به حصول نتایج قابل قبول تاکید و گفت: سه مقوله بهسازی و تجهیز ساختمان ها ، سیستم دفع فاضلاب و  بهسازی خودروهای حمل گوشت می بایست از اولویت های کاری شهرداران بوده و در این راستا از نظرات کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ، مرکز بهداشت و محیط زیست بهره گیرند.
در ادامه شهرداران و سایر اعضاء ، گزارشی از رفع نواقص موجود در کشتارگاه ها و نقطه نظرات و برنامه های خود در خصوص بالا بردن کیفیت کشتار دام و بالا بردن موارد بهداشتی ارائه نمودند

فرماندار دنا بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های دام تاکید کرد

فرماندار دنا بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های دام تاکید کرد

فرماندار دنا بر لزوم تجهیز و به روز شدن کشتارگاه های دام تاکید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار