گزارشی از بازدید ویژه معاون توسعه و منابع استانداری
روز گذشته معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به صورت کاملا سرزده از برخی دستگاه‌های شهرستان کهگیلویه و شهرستان چرام بازدید ویژه‌ای داشت که در این بازدید که به معنای واقعی سرزده بود، عیار مدیریت برخی دستگاه‌ها در این شهرستان مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 27 April 2023

روز گذشته معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به صورت کاملا سرزده از برخی دستگاه‌های شهرستان کهگیلویه و شهرستان چرام بازدید ویژه‌ای داشت که در این بازدید که به معنای واقعی سرزده بود، عیار مدیریت برخی دستگاه‌ها در این دو شهرستان مشخص شد.
فیلم / واقعیت مدیریت برخی دستگاه‌ها در کهگیلویه

آنچه که در فیلم بالا منتشر شده است واقعیت بدون روتوش از شیوه مدیریت در برخی دستگاه‌های با ارباب رجوع نسبتا بالا است که در بازدید سرزده مرادعلی پیوند به تصویر کشیده شده است که البته در این خصوص ذکر چند نکته لازم است.
نکته اول و بسیار مهم مربوط به نوع اجرای برنامه بازدید است که تقریبا جز معدود بازدید‌هایی است که هیچ مدیر دستگاهی، حتی هیچ کارمندی در دوایر از قبل متوجه حضور مسئول بازدید کننده در دستگاه نشدند مگر زمانی که وی وارد دوایر می‌شد و حتی قبل از متوجه شدن پرسنل دستگاه، معاون استاندار با برخی از ارباب رجوع‌ها پرسش و پاسخی در مورد میزان رضایت از عملکرد دستگاه را داشت که باید گفت این شیوه بازدید سرزده می‌تواند به معنای واقعی عیار مدیریت را مشخص کند.
نکته دوم اینکه برخی دستگاه‌های مورد بازدید به معنای واقعی تعطیل بودند! یعنی بسیاری از اتاق‌ها بسته و کارمندی در ان‌ها حضور نداشت که معاون استاندار در سخنان پایانی و جمع بندی خود از این بازدید تا حدودی به آن اشاره می‌کند.
نکته سوم هم اینکه برخی از این دستگاه‌ها ظاهری بسیار نامناسب، بی روح و ناراحت کننده دارند که تعدادی به دلیل عدم رعایت ظاهر مناسب دستگاه و تعدادی هم به دلیل فرسودگی، وضعیت نامناسبی دارند.
نکته چهارم مربوط به شیوه خدمات دهی به ارباب رجوع است که در برخی دستگاه‌ها شلوغی زیاد و عدم تناسب بین تعداد ارباب رجوع و پرسنل خدمات دهنده، وضعیت بغرنجی را ایجاد کرده بود.
و اما نکته آخر اینکه معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد به صراحت اعلام کرده است که این شیوه "بازدید ویژه" از دستگاه‌های همه شهرستان‌ها با جدیت ادامه خواهد یافت و تذکرات لازم هم بدون تعارف داده می‌شود.
فیلم/ توضیحات پیوند از بازدید سرزده به ادارات کهگیلویه و فرمانداری چرام

معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور بررسی روند مدیریتی در سطح شهرستان‌ها و پیگیری امور مربوط به تسهیل‌گری خدمات‌رسانی و انجام درست کار‌های اداری بازدید سرزده از ادارات شهرستان‌ها را آغاز کردیم.
مرادعلی پیوند اظهار داشت: این بازدید‌ها در جهت تلاش برای بهره‌وری بیشتر دستگاه‌های اداری در شهرستان‌ها و تحت عنوان پیگیری‌های ویژه امور مردم به دستور دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد می‌باشد.
وی اظهار داشت: در همین راستا از ادارات شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به صورت سرزده بازدید به عمل آمد که برخی از همکاران در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند، اما کاستی‌هایی هم وجود داشت که تذکرات لازم داده شد.
دکتر پیوند با اشاره به غیبت برخی کارکنان ادارات این دو شهرستان تاکید کرد: وقتی مسئولی از مرکز استان به شهرستان سفر می‌کند نیاز نیست همه کارکنان در برنامه‌های این مدیر استانی حضور داشته باشند بلکه ترتیبی اتخاذ شود که عده‌ای در اداره بمانند و پاسخ‌گوی ارباب رجوع باشند.
وی عنوان کرد: در این سفر‌ها کم و کاستی‌ها و مشکلات ادارات شهرستان‌ها احصاء و در جلسه استانی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن‌ها به عمل می‌آید.
معاون توسعه و منابع استانداری عدم حضور برخی از کارکنان در فضای اداری، فضای فیزیکی نامناسب بعضی از ادارات و نحوه ارتباط با ارباب رجوع را از اشکالات مطرح شده در این شهرستان‌ها بیان کرد.
وی اظهار داشت: این موارد قابل کنترل، بررسی و پیگیری هستند.
پیوند بیان کرد: برخی دستگاه‌ها به صورت ویژه پای کار و ارائه خدمت به مردم و انجام وظایف بودند که قطعا مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند.
به گفته معاون استاندار، بازدید از ادارات شهرستانی کار تازه و نویی است که موجب مرتفع شدن مشکلات می‌شود.
پیوند خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی برای خدمات‌دهی بهتر ادارات شهرستان‌ها مشخص و براساس شاخص‌ها ادارات ارزیابی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شیر مادرت و لوداب سری بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شیر مادرت و لوداب سری بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شیر مادرت و لوداب سری بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شیر مادرت و لوداب سری بزن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار