یادداشت مخاطب در نقد سخنان نماینده مجلس
بخش‌هایی از این سخنان در کلیپ به همراه بخش‌هایی از انتقادات یکی از روحانیون این شهرستان آمده است که این فعال سیاسی و فرهنگی انتقاداتی را متوجه نماینده مردم در مجلس کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰ 28 April 2023

نابناک کهگیلویه و بویراحمد، اخیرا سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس، در شهرستان چرام سخنانی مطرح کرده است که گمان می‌رود پاسخ به برخی انتقادات رسانه‌ای در بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها که ادعا شده در ازای دست کشیدن از برخی مطالبات از جمله سد آبریز است ، بوده باشد! موضوعی که در یکی از رسانه‌های محلی منتشر شد، اما پاسخی در خصوص شفاف سازی منتشر نشد که نهایتا به سخنان سید محمد موحد در شهرستان چرام ختم شد. بخش‌هایی از این سخنان در کلیپ زیر به همراه بخش‌هایی از انتقادات یکی از روحانیون این شهرستان آمده است.

سید حسین رهی فعال سیاسی و فرهنگی طی یادداشتی انتقادی و در واکنش به این سخنان آورده است: در تأیید و تبیین این جمله که شاید ناخواسته از زبان آقای موحد پرید، باید گفت؛ تمام دلیل محرومیت و عقب ماندگی کهگیلویه بزرگ، همین استراتژی بوده و هست که به شما باید احسن گفت که به زیبایی اذعان و اعتراف نمودی.
فرمودی: [ در راستای این دیدگاه، این نگرش، این اندیشه و این تفکر به هر کاری دست می‌زنم، نامه زدم، فریاد زدم و در کنارش برای جذب و بکارگیری نیروهام با شما صحبت می‌کنم.
این معامله هست؟]بله جناب آقای موحد
اگر بنده نوعی بگویم معامله است و شما بفرمایید خیر، معامله نیست با عرض تأسف، در و دیوار گواهی بدهد که؛ آری: معامله است.
اگر معامله نیست پس چیست؟
چرا مردم هیچ اثری از نامه‌ها و فریاد‌های اخیرتان در میدان عمل نمی‌بینند؟
باور بفرمایید که مردم فریادتان در خصوص آبریز پس از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را فرافکنی و به مثابه هلهله‌ی بعد از عروس می‌دانند.
اما به شغل و منصب رسیدگان در انتخابات‌ها برای شما سر و دست می‌شکنند، ولی دریغ از وجود یک کار بزرگ و عام المنفعه که به مثابه یک درخت در این سنین پیری در سایه اش بنشینی!
جناب آقای موحد
با این سخنان این شائبه به یقین تبدیل می‌شود که دیدگاه جنابعالی از اولین دوره حضورتان در بهارستان تا به امروز همین بوده که به جذب و انتصاب بپردازید و حتی اگر در جایی پای استیضاحی را امضاء می‌فرمودی با وعده یک انتصاب پس می‌گرفتی.
نماینده محترم ادوار
بدانید و البته به خوبی می‌دانید که فریاد زدن‌ها حداقل در این دوران خریداری ندارد با وجودی که فریاد زدنتان البته هیچ سابقه قبلی هم ندارد و فقط منحصر به این دوره است که قطعاً نشان از عجز و رسیدن به ته خط است، اما از حق نباید گذشت که مصرف داخلی دارد.
نگویید و بادمجان دور قاب چینان نیز نگویند قبلا فضای مجازی نبود که متاسفانه یا خوشبختانه فیلم و کلیپ‌های بسیار از مجلس مؤسسان و مجلس شورای ملی حتی در اختیار افراد معمولی هم هست.
جناب آقای موحد
شما که می‌فرمایید برای این مردم به هر کاری دست می‌زنم!
به تعبیر خودتان بینی و بین الله؛ آیا برای حضور در مجلس، خود و هوادارانتان هم به هر کاری دست زده و می‌زنید!
هر کس منکر شود آفتاب تموز را در حالیکه نمی‌تواند مستقیم به خورشید نگاه کند منکر شده است.
در رابطه با خدمات آقای موحد همگان (موافق و مخالف) بر این عقیده اتفاق نظر دارند که؛ پتانسیل و شگرد نماینده ۲۰ ساله انجام امورات فردی و شخصی است و پاشنه آشیل و در واقع ضعف و ناکارآمدی وی امورات عام، زیرساختی و اشتغالزا است.
امری که ناخواسته، اما صراحتاً آن را بیان و بر آن صحه گذاشت.
او در روز دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۴ در حضور برخی از مردم چرام و تعدادی از مسئولین با حالتی طلبکارانه گفت؛ برای پیگیری پروژه‌ها و پروسه‌ها فریاد زدم، نامه زدم و در کنارش برای جذب نیروهام با شما (مسئولان) صحبت می‌کنم.
آقای موحد
چرا شفاف به مردم نمی‌گوید؛ نیروهام یعنی چه و چه کسانی هستند!
چرا نمی‌گوید؛ این لابی‌ها برای جذب و اشتغال که خود را نیز به استخدام وزارت نفت درآوردید! بر کدام مبنا و مسیر قانونی از جمله آزمون و استعلام صورت می‌گیرند؟
جالب و بسیار قابل تأمل است که یکی از هم لباسی‌های ارزشمندش در جلسه مذکور فرمود؛ ۱۲ سال پیش در همین مکان وعده‌ی ایجاد ۱۰۰۰ شغل دادی، پس کو؟
باز هم شعار!
یوم تبلئ السرائر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار