اولین نشست بین دانشگاهی کرسی‌های ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه مازندران برگزار شد
کد خبر: ۱۱۰۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 18 May 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، اولین نشست بین دانشگاهی کرسی‌های ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی به همت مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه و با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری در روز دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 در دانشکده حقوق و علو م سیاسی برگزار شد. 

برگزاری نشست بین دانشگاهی کرسی‌های ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه مازندران  

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشکده مذکور برگزار شد، دکتر محمدمهدی غمامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری به ارایه طرح خود با عنوان"چالش‌ها و محاذیر همه‌پرسی در نظام حقوقی ایران " پرداخت.

دکتر غمامی در این نشست به بیان مطالبی در خصوص محدودیت­های همه­پرسی پرداخت و با اشاره به مبانی همه­پرسی و تشریح الزامات آن، کوشید تا در یک بررسی تطبیقی، کاربست همه­پرسی و نتایج حاصل از آن را تحلیل نموده و در ادامه به تبیین محاذیری هم‌چون چگونگی طرح پرسش از مردم، نقش نفوذ رسانه و هیجانات و عدم­امکان برگزاری همه­پرسی در خصوص ارزش­های فرادستوری قانون­اساسی پرداخت.

معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در انتها بر لزوم مشارکت مردم در امر حکمرانی به ویژه با توجه به سیاست­های کلی قانون­گذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق جلب مشارکت ذی­نفعان و نهادهای مردم‌نهاد تخصصی در قانون­گذاری تاکید کرد.

یادآور می‌شود: دکتر مهدی مرادی برلیان و دکتر مرتضی نجابت خواه اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان ناقد و دکتر فرهنگ فقیه لاریجانی به عنوان ناظر علمی در این نشست حضور داشتند.

در ادامه دانشجویان حاضر در جلسه به طرح پرسش­های خود پرداخته و دکتر غمامی نیز ضمن پاسخ به نقدهای مطرح شده، به پرسش­های دانشجویان پاسخ دادند. در انتهای کرسی، دکتر فرهنگ فقیه لاریجانی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان ناظر علمی به جمع­بندی و بررسی نظرات و دیدگاه­های بیان شده در این کرسی پرداختند.

یادآور می‌شود: در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت حقوقی ریاست جمهوری اسلامی ایران و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران امضا گردید 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار