معاون فرهنگی، هنری و رسانه موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) گفت: فرهنگ، هنر و صنایع‌دستی کلیدواژه‌های جدا نشدنی هستند و راه اندازی سرای فرهنگ و هنر در خانه موزه امام راحل در توسعه فرهنگی خمین نقش تأثیرگذاری دارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 15 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مامین عارف نیا در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری ایجاد سرای فرهنگ، هنر و صنایع دستی بین مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در سالن جلسات بیت تاریخی امام راحل، افزود: خانه تاریخی امام خمینی (ره) در خمین هویت فرهنگی این شهرستان است و از قابلیت‌های بسیار زیادی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان برخوردار است.
معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) بیان کرد: بهره‌گیری از فضاهای فرهنگی و مصرف فرهنگی مبنای انعقاد این تفاهم نامه است.
عارف نیا اضافه کرد: بهره‌مندی از فضای خانه تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از دغدغه‌های مؤسسه و مدیران فرهنگی استان است.
او با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خمین در دی ماه سال گذشته گفت: انتظار می‌رود دومین دوره هفته فرهنگی خمین امسال نیز همزمان با سالروز میلاد امام خمینی (ره) برگزار شود.
عارف نیا افزود: هفته فرهنگی خمین فرصت خوبی برای استفاده بهینه از بیت تاریخی امام راحل بود.
معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) ادامه داد: خانه موزه امام (ره) در خمین یکی از خانه موزه‌های با اهمیت در سطح کشور و روایتگر دوران کودکی حضرت امام و روایتگر تحولات سیاسی و اجتماعی قرن گذشته است.
عارف نیا گفت: این خانه زادگاه کسی است که یکی از بزرگترین رهبران معاصر دنیا است و نام ایشان همواره در تاریخ دنیا می‌درخشد.
او توضیح داد: به منظور توسعه خدمات این خانه موزه و برنامه‌ریزی برای روایتی جذاب از دوران زندگی امام در این خانه نشست‌های مفصلی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بحث و تبادل نظر شده است.
معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) ادامه داد: راه اندازی این سرا زمینه اشتغال، استقرار و ارائه خدمات فعالان فرهنگی، هنری و صنایع دستی را فراهم می‌کند.
عارف نیا گفت: درب این سرا به روی شهروندان خمین، علاقمندان و گردشگران باز است.
فرماندار خمین هم در این آئین گفت: صنایع‌دستی تلفیقی از هنر، صنعت و خلاقیت است و صنعتی است که به دست هنرمند یک اهل هنر شکل می‌گیرد.
حمید کمانکش ادامه داد: ذوق و خلاقیت در بین مردم شهرستان خمین وجود دارد چراکه صنایع‌دستی حاصل یک ذهن خلاق است.
او ادامه داد: زمینه سازی بروز و شکوفایی استعدادهای پنهان صنایع دستی، حمایت از هنرمندان این عرصه و نشر و عرضه صنایع دستی وظیفه مسئولان است.
فرماندار خمین بیت تاریخی امام خمینی (ره) را بزرگترین ظرفیت این شهرستان دانست و گفت: این مکان معنوی بستری برای ترویج فرهنگ امام راحل، منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی در بین نسل جوان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در این آئین گفت: خمین با توجه به ظرفیتی که در هنر صنایع دستی دارد می‌تواند زمنیه بهبود کسب و کار برای هنرمندان این رشته را فراهم کند.
مصطفی مرزبان ادامه داد: راه‌اندازی سرای فرهنگی، هنری و صنایع دستی در بیت تاریخی امام راحل سومین بازارچه در شهرستان خمین می‌شود.
در پایان این مراسم از چند هنرمند صنایع دستی فعال این شهرستان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار