معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از آغاز عملیات حذف آسفالت از عرصه «هگمتانه» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 18 June 2023

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از آغاز عملیات حذف آسفالت از عرصه «هگمتانه» خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، اتابک صفری‌تورج با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات برچیدن آسفالت در داخل عرصه هگمتانه در حال انجام است، افزود: حذف آسفالت از مسیر بازار آهن‌فروشان، میدان اکباتان و بخشی از بلوار علویان تا بلوار الوند نیز بعد از بازگشایی مسیر جدید انجام می‌شود همچنین عملیات حذف آسفالت از خیابان ۷ تیر تا میدان هگمتانه نیز امروز آغاز می‌شود. 

به گزارش ایسنا، کارگران شهرداری همدان از صبح روز ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ دست به کار شدند و از ابتدای جنوب غربی محوطه تاریخی هگمتانه، یعنی ورودی گردشگران این محوطه‌ ارزشمند را آسفالت کردند تا راه را برای آهن‌فروش‌های شهر همدان باز کنند، این اقدام با مصوبه شورای تأمین استان انجام شد و همان زمان مورد انتقاد شدید فعالان میراث‌فرهنگی قرار گرفت. 

آسفالتی که شهرداری همدان آن سال بر پیکر هگمتانه تاریخی ریخت، در سال‌های بعد به یکی از مهمترین موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه تبدیل شد و حالا مسئولان تلاش می‌کنند تا پیش از آمدن ارزیابان یونسکو به همدان آسفالت را از عرصه حذف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار