رییس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقه قطعات و دلنوشته های حسینی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 13 October 2015
از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، سعید رضا کامرانی افزود: این مسابقه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و نهضت عظیم عاشورا (ع) ویژه دانش آموزان پایه های هفتم تا دوازدهم و همکاران فرهنگی برگزار می شود.

وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15 آبان 94 به پست الکترونیکی farshonari@gmail.com ارسال کنند.

کامرانی بیان کرد: نوشته های همکاران فرهنگی و دانش آموزان باید حداقل یک صفحه و حداکثر در دو صفحه A4 به اندازه فونت 14 تایپ و ویرایش و در قالب فایل WORD ارسال شود.

عضو شورای تربیتی استان فارس گفت:به برگزیدگان به تفکیک جنسیت جوایزی تعلق می گیرد و آثار منتخب در مجلدی در همین خصوص چاپ و منتشر خواهد شد.

همچنین مطلب دریافتی دیگر ایرنا از قول معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش فارس حاکی است: دانش آموزان همه مدارس استان فارس سه شنبه 28 مهر مصادف با ششم محرم در تمام مدارس استان، در اقدامی هماهنگ فریاد لبیک یا حسین (ع) سر خواهند داد.

محمد نظری افزود: این آیین به صورت متمرکز در همان روز با عنوان احلی من العسل در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

وی گفت: در این آیین، یکی از وعاظ به بیان مطالبی در خصوص نهضت عاشورا خواهد پرداخت ودر ادامه نیز مداحان که اکثریت آنها از نوجوانان و جوانان هستند به بیان مرثیه در رثای حضرت امام حسین (ع) می پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از برگزاری این مراسم را ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری وامر به معروف ونهی از منکرعنوان کرد.

نظری آشنایی نسل جوان با زندگینامه شهدای جوان کربلا وترویج روحیه استکبارستیزی در جوانان ونوجوانان وهدایت احساسات پاک جوانان ونوجوانان به فضیلت های نیک وپسندیده را از دیگر اهداف این برنامه دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار