مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای پروژه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 21 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،اتابک جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری که در مجاورت کارگاه این پروژه ملی در منطقه سلفچگان برگزار شد افزود: دولت با تخصیص اعتباری که در حوزه تامین آب انجام داده در جهاد آبرسانی پیشگام است.
وی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آبی در شرایط کم‌آبی به همدلی و هم افزایی بین بخشی نیاز داریم چراکه تغییر اقلیم موضوعی انکارناپذیر است یادآورشد: باید بپذیریم که در شرایط کمبود و تنش آبی قرار داریم و تغییر اقلیم و خشکسالی اتفاق افتاده و برنامه ریزی ها باید برای شرایط فعلی با اتخاذ سازوکار مناسب انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از سدهای کشور با کاهش حجم آب ذخیره شده مواجه هستند، گفت: باید بپذیریم که سال خشکی را پیش رو داریم و باید برای تامین و توزیع مناسب آب برنامه ریزی کرده و با فرهنگ سازی تلاش کنیم تا شرایط فعلی تنش آبی مدیریت شود.
جعفری با اشاره به اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین نیاز آب ساوه و برخی روستاهای این شهرستان بخشی از آب روستاهای قم در مسیر انتقال آب تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای عبور از بحران باید همه ارکان حاکمیت همدل و متحد شوند.
وی ادامه داد: با اقدامات خوبی که صورت گرفته در حوزه شرب، کمبود آب وجود نداشته و تنش آبی در شهرهایی که دچار این مشکل بودند برطرف شده است.
رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی کشور هم گفت: سومین سال پیاپی است که در منطقه فلات مرکزی که استان مرکزی هم شامل آن می‌شود خشکسالی پیاپی داریم و این خشکسالی همه منابع آبی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار