جامعه مدرسین، استاندار قم و شورای اسلامی شهر قم در پیام هایی جداگانه در گذشت حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 24 June 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدرضا آشتیانی‌ نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین قم شامگاه جمعه دوم تیرماه در سن ۸۳ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

آن مرحوم علاوه بر مسئولیت‌های سیاسی و انقلابی، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و از مؤلفان «تفسیر نمونه قرآن کریم» بود که زیر نظر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی تألیف شده‌ است. وی همچنین چندین سال معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و پیش از آن ریاست دانشگاه پیام نور استان قم را بر عهده داشت.

مراسم تشییع آن فقید سعید، یکشنبه ۴ تیر ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود.

در پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ آمده‌است:‌ ارتحال خادم قرآن و عترت، عالم خدمتگزار و متعهد، آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا آشتیانی موجب تألم وتأثر گردید. ایشان در عمر پر برکت خود در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات ماندگاری را ارائه کردند و سال‌ها در کسوت نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات عمومی و تحقق ارزش‌های انقلابی بودند.

پیام حاکیست:‌سوابق درخشان مبارزاتی در نهضت اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت‌های متنوع و مخلصانه در معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ساده زیستی، مردم‌داری، عمل انقلابی و ولایتمدارانه و همچنین خدمات علمی و قرآنی آن عالم فرهیخته در حوزه و دانشگاه، توشه‌ای ارزشمند برای آن فقید سعید است.

دربخش دیگری از این پیام آمده‌است: مشارکت و همکاری این عالم برجسته در تولید آثار ارزشمندی از جمله کتاب تفسیر نمونه، پیام امام امیرالمؤمنین (شرح نهج البلاغه) و عرفان اسلامی (شرح صحیفه سجادیه)، نمونه‌ای از توانایی‌های علمی و پژوهشی ایشان است.

پیام حاکیست:‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این خدمتگزار صدیق اسلام و انقلاب را به حضرت بقیةالله الأعظم -ارواحنا له الفداء-، رهبرمعظم انقلاب -مدظله‌العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، حوزه‌های علمیه، مردم شریف قم و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم مجاهد رحمت و غفران الهی را مسألت می‌نماید.

استاندار قم نیز در پیام تسلیت خود آورده‌است:‌خبر ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد رضا آشتیانی"(رحمه الله علیه)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی موجب تأسف و تألم گردید.

سید محمد تقی شاهچراغی دراین پیام آورده‌است:‌ این روحانی وارسته و متواضع، سالیان متمادی از حیات پربرکت خویش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج شعائر دینی سپری کرد و علاوه بر تلاش های ارزشمند علمی، در مسئولیت های متعدد و مهم سیاسی و انقلابی از جمله: سه دوره خدمتگزاری در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سال ها معاونت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به عنوان یکی از مؤلفان برجسته تفسیر نمونه قران کریم، منشاء خدمات ارزنده و اثرگذاری بود و بدون شک یاد و نام نیک وی برای همیشه در خاطر مؤمنین و جامعه شریف حوزویان باقی و ماندگار خواهد ماند.

پیام حاکیست:‌ اینجانب فقدان این عالم پارسا و متعهد را به علما و حوزه‌های معزز علمیه، بیت مکرم ایشان و مردم شریف قم تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق، مغفرت و رحمت واسعه‌ برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسألت دارم.

شورای اسلامی شهر مقدس قم با صدور پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی(قدس الله نفسه الزکیه)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عارف روشن ضمیر و حکیم وارسته، حضرت آیت الله محمدرضا آشتیانی (قدس الله نفسه الزکیه)، نماینده مردم قم در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
آن عالم شجاع و مجاهد در دوران عمر بابرکت خویش، با تربیت نیروهای کارآمد خدمات شایان توجهی به اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) نموده و با بهره گیری از محضر آیات عظام، حضرت امام‌ خمینی‌(ره‌)، آیت‌ الله ‌شیخ‌ مرتضی‌ حائری‌(ره‌) و آیت‌ الله ‌مکارم‌ شیرازی‌ در تدوین‌ تفسیر نمونه، تفسیر موضوعی‌ قرآن‌ به‌ نام‌ «پیام‌ قرآن‌» و نگارش‌ تفسیر نهج‌البلاغه‌ شرف حضور داشته است.
اعضای شورای اسلامی شهرمقدس قم، فقدان این روحانی جلیل القدر و انقلابی را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء، محضر مقام معظم رهبری (مدظله)، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و علماء اعلام، بیت فقید و شریف مرحوم آیت الله محمدرضا آشتیانی (قدس الله نفسه الزکیه) و همه ارادتمندان، مردم دیندار و انقلابی شهر مقدس قم، تسلیت عرض می‌نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار