سند مشترکی بین وزارت کشور و احزاب در راستای نقش آفرینی بیشتر احزاب در رویداد‌های بزرگ سیاسی تعریف خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 04 July 2023

محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات اظهار داشت: اعتماد مردم به مجریان انتخابات امری ضروری است و در پی آن به سلامت انتخابات دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به ۴ راهبرد کلیدی در انتخابات گفت: امنیت، سلامت، عدالت و مشارکت حداکثری را باید رویه کار در حوزه انتخابات قرار داد.

معاون سیاسی وزیر کشور هدف از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در حوزه انتخابات را تبادل تجربیات خواند و بیان داشت: در امر برگزاری انتخابات ما کلاس اولی هستیم.

وی گفت: وزارت کشور و ستادهای استانی در انتخابات به عنوان مجریان برگزاری هیچ سوگیری سیاسی ندارند و از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت می‌کنند.

غلامرضا بر ضرورت همکاری نهادهای حاکمیتی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و به تبع آن خنثی سازی توطئه‌های دشمن و تبلیغات منفی تأکید کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: انتخابات پیش رو، چهل و یکمین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود و ستاد انتخابات براساس چهار مؤلفه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت، ازابتدای فرآیند اولیه انتخابات تا زمان برگزاری، این مولفه‌ها را به جد مدنظر داشته و دارد.

وی افزود: همه ما در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم باید در مسیر اخلاق گام برداریم و هیچ توجیهی در خارج از چارچوب اخلاق از جمله نگاه ناعادلانه و تبعیض آمیز قابل پذیرش نیست.

غلامرضا با بیان اینکه برنامه مشترک انتخاباتی برای ۴۷۵ فرماندار تعریف شده است، اضافه کرد: این برنامه می‌تواند خط مشی خوبی را در راستای افزایش مشارکت ایجاد کند.

وی به ۲۵ فرایند در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: بزودی شاخص‌های انتخاباتی حضور مؤتلفین و احزاب در انتخاب اعلام خواهیم کرد.

غلامرضا از آماده بودن سامانه برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: نقش ما و فرمانداران و بخشداران میان داری در جریانات مختلف است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه نگاه جزئی نگری و اقلیتی باعث سلب اعتماد مردم به مجریان انتخابات می‌شود، گفت: ایجاد همدلی و اتحاد در بین اقشار مختلف و قبیله‌ها برای حضور حداکتری در انتخابات بسیار حائز اهمیت است زیرا که در روستاها با طوایف مختلفی مواجهیم.

وی ایجاد فرصت برابر در انتخاب فرد اصلح باید شکل بگیرد، گفت: نظرسنجی‌های متعددی در ارتباط با حضور قطعی و احتمال شرکت نکردن مردم در انتخابات صورت گرفته که نتایج آن نشان از مشارکت حداکتری است و آن درصد افرادی که احتمال عدم حضور زدند با شرکت در مباحث مختلف از خردادماه تنور انتخابات را بالا برده اند.

وی سلامت انتخابات را مهم‌تر از امنیت انتخابات دانست و ادامه داد: بر خلاف تبلیغات سو دشمن همه شواهد و قرائن خبر از حضور گسترده مردم در انتخابات می‌دهد و با رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حضور پررنگ مردم را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: معاون سیاسی نباید کار سیاسی کند بلکه سیاست ورزی از وظایف این نهاد است.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین به جنگ شناختی و ترکیبی اشاره کرد و گفت: جنگ ترکیبی کانون و نقطه جنگ شناختی است، جنگی که کمال روش‌های شیطانی است و در ابتدا به شناخت کامل انسان‌ها دست یافتند و سپس جنگ شناختی را براساس این شناخت چیدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار