معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت سه هزار و ۹۷ اثر میراث ناملموس در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 05 July 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدتقی قلعه‌نوعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۱۰۹ اثر میراث ناملموس جدید در استان فارس به ثبت رسیده این در حالی است که ۱۰ اثر غیرمنقول و پنج اثر منقول و هشت اثر طبیعی جدید به مجموع آثار منقول و غیر منقول استان فارس اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع بیش از سه هزار و ۹۷ اثر غیر منقول، ۱۱۱ اثر منقول و ۵۵ اثر طبیعی از استان فارس به ثبت ملی رسیده است.

قلعه نویی ادامه داد: از جمله میراث ملموسی که در استان فارس به ثبت رسیده است می‌توان به مراسم عزاداری حسینیه «سنگاوری گراش، مراسم هفت منبرون عصر تاسوعا داراب، راسم الغوثی گراش، مهارت پخت ششلی لپویی، بازی کموس در شمال استان، مراسم پخت آش ماسوا و مهارت پخت آش کارده» اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول «مسجد امام خمینی (ره)، مسجدالرضا، مسجد محمدیه، حمام سلطان شهر و کارخانه پنبه» نیز به عنوان میراث غیر منقول در استان فارس واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شده و به زودی به ثبت خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار