رئیس ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، با بیان اینکه این ستاد خود را مکلف به محرومیت‌زدایی از کشور می‌داند، خاطرنشان کرد: ۵۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان در حال انجام است
کد خبر: ۱۱۱۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲ 07 July 2023

اجرای ۵۹۰۰ طرح اشتغال محور در گیلان

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان عارف نوروزی امروز در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان استان گیلان، با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور نقش مهمی دارد، اظهار کرد: تشکیل این ستاد برگرفته از روحیه محرومیت زدایی امام خمینی(ره) است و نقش بسیار مهمی در تکمیل برخی از پروژه‌های مهم کشور دارد.

وی با اشاره به وجود دو مجموعه بزرگ دارویی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان در گیلان، گفت: شرکت سبحان دارو و سبحان آنکولوژی دو شرکت بزرگ دارویی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام هستند که کار توسعه آنها توسط ستاد آغاز شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از توسعه شرکت سبحان دارو با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت سبحان دارو با ۶۰۰ نیروی انسانی یکی از شرکت های مهم است که نقش مهمی در تولید انواع دارو برای بیماری‌های خاص از جمله اعصاب و روان دارد؛ به طوری که ۱۰ درصد از داروهای اعصاب و روان در شرکت سبحان دارو تولید می‌شود.

نوروزی همچنین با اشاره به ساخت واحد سرم سازی در شرکت سبحان دارو، خاطرنشان کرد: واحد سرم سازی در این شرکت با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه سال آینده به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه شرکت سبحان آنکولوژی در گیلان، گفت: در این شرکت بیش از ۱۰۰ داروی ضد سرطان تولید می‌شود و لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود در تلاشیم تا این شرکت هرچه سریع تر توسعه یابد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این ستاد خود را مکلف به محرومیت‌زدایی در کشور می‌داند، خاطرنشان کرد: ۵۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان در حال انجام است که به رفع بیکاری در این استان کمک زیادی می‌کند.

نوروزی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای استان، ۲۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۲ است که به اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان کمک می‌کند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام بازوی دولت سیزدهم در رفع محرومیت و تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستورات حضرت امام تشکیل ستاد اجرایی بود که همواره در طول ۴۴ سال گذشته بازوی دولت ها برای محرومیت زدایی بوده است.

وی ادامه داد: برای ساخت مسکن محرومین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان با مشکل اراضی مواجه هستیم که ستاد اجرایی می‌تواند به تحقق این مهم و رفع کمبود زمین کمک فراوانی کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: توافق نامه خوبی میان استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه ساخت مسکن محرومین و دیگر پروژه‌های عمرانی استان امضا شده است که در صورت تحقق کامل، منجر به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

عباسی یکی‌ از درخواست‌های مهم از ستاد اجرایی را رفع محرومیت در روستاهای استان دانست و عنوان کرد: در طول یک و نیم سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه رفع محرومیت ها در روستاهای استان انجام شده است؛ به طوری که اکنون تمامی روستاهای گیلان از نعمت آب، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند. با این حال در تلاش برای محرومیت‌زدایی در استان هستیم و تصمیمات خاصی در حال اتخاذ است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رفع کمبودهای بیمارستانی در گیلان توسط ستاد اجرایی، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مبرم مردم گیلان فراهم آوری امکانات درمانی مناسب در سراسر استان است؛ از این رو از رئیس این ستاد موثر و کارآمد درخواست دارم به این امر توجه ویژه ای داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار