هاشمی پور : اینک ما بخواهیم قصور خود یا قصور مجموعه‌های اجرایی را گردن دیگران بیندازیم و از مسئولیت فرار کنیم از نظر بنده خلاف اخلاق است . حتما نماینده محترم کهگیلویه اقداماتی را انجام داده اند، ولی به نتیجه‌ای نرسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 12 July 2023

عدل هاشمی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. در این نشست نماینده مردم در مجلس در بخش‌هایی از سخنان خود در خصوص جاده لنده به تشان گفت: تا زمانی که ماده ۲۳جاده پل بریم تا دیشموک و خوزستان را نگرفتیم بحث عملیات اجرایی آن آغاز نشد، ولی جاده لنده به تشان متأسفانه مجوز ماده ۲۳ندارد که آخرین وضعیت را از مسئول مربوطه در سطح کشور پیگیری کردیم که هنوز این مهم صورت نگرفته است.
وی افزود: آن کسی که کلنگ این جاده را بر زمین زد قطعاً هدفش خدمت بود، ولی این پروژه بیش از ۶هزار میلیارد تومان اعتبار نیازدارد که حقیقتاً کار دشوار و سختی است.
موحد گفت: دنبال گرفتن مجوز ماده ۲۳ لنده به تشان هستیم که این مهم باید با یک بررسی بیشتری صورت گیرد.
آنچه که در این نشست از قول نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه جاده لنده به تشان مطرح شد با واکنش نماینده سابق این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.
عدل هاشمی پور گفت : مطلبی را به نقل از نماینده محترم کهگیلویه بزرگ در جلسه شورای اداری شهرستان لنده در رابطه با جاده لنده به تشان مطالعه کردم که نوشته شده بود به علت نداشتن ردیف بودجه و مجوز ماده ۲۳ جاده لنده به تشان تعطیل شد.
جهت استحضار مردم شریف شهرستان لنده عرض میکنم که جاده لنده به تشان اتصال داده شد به جاده پاتاوه - دهدشت به این منظور از کوه پات یا روستای تراب تا لنده که خود یک پروژه ۸-۹ کیلومتری می‌باشد که از اعتبارات استانی است، ولی، چون جاده لنده به تشان یک جاده ترانزیتی است و انشعابی از جاده پاتاوه به دهدشت است بنابراین به ردیف اعتباری یا بودجه‌ای جاده پاتاوه به دهدشت انجام گرفت همانطور که چهار بانده کردن جاده دهدشت به خیرآباد به همین صورت انجام گرفت و در این راستا هیچ گونه مشکلی وجود نداشت و اگر به مکاتبات و مستندات در بودجه نگاه کنید نوشته که جاده پاتاوه به دهدشت ادامه آن جاده لنده به تشان، دهدشت به خیرآباد است.
هاشمی پور ادامه داد : جاده لنده به تشان چون ملی است نه استانی ، طبق روال قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی ، به مناقصه رفت و مبلغ پیمان این پروژه هم ۴۷ میلیارد بوده است که بخشی از کار نیز صورت گرفت ، بدون شک نماینده محترم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، تلاش‌های خود را کرده اند ، ولی به هر دلیلی بی نتیجه ماند و پیمانکار جاده لنده به تشان نیز از آن منطقه خارج شد.
وی افزود : هیچ دلیلی برای متوقف کردن عملیات اجرایی این جاده وجود ندارد و هیچ منع قانونی هم ندارد فقط ممکن است بحث پیگیری وصول مطالبات پیمانکار و پیگیری مجدد جهت ادامه کار به آن معنای واقعی صورت نگرفته باشد که عرض کردم این موضوع نیاز به خردجمعی و پیگیری مجدد و دلسوزانه دارد که حتما نماینده محترم کهگیلویه این اقدامات را انجام داده اند، ولی به نتیجه‌ای نرسیده است.
هاشمی پور ادامه داد : اینک ما بخواهیم قصور خود یا قصور مجموعه‌های اجرایی را گردن دیگران بیندازیم و از مسئولیت فرار کنیم از نظر بنده خلاف اخلاق است در صورتی که مستندات موجود است و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور نیز به شهرستان لنده آمدند و در کنار مردم ولایت مدار این شهر صحبت کردند ، پیمانکار نیز پای کار آمد و کار را شروع کرد، این کار، کار صوری و کاری سیاسی نبود و تمام مستندات موجود است.
وی افزود : باز هم خدمت مردم شریف شهرستان لنده عرض می کنم به دلیل محدودیت‌هایی که برای ردیف جدیدی وجود داشت و قانونی هم بود. پروژه جاده لنده به تشان و پروژه دهدشت به خیرآباد را دنبال کردیم که مکاتبات آن ها هم موجود است .
هاشمی پور ادامه داد : این پروژه ها شاه راه‌های اصلی و جاده‌های ترانزیتی است که هم می‌تواند شهرستان لنده را از بن بست نجات دهد و هم کمکی باشد به شهرستان بهمئی و هم احداث تونل خائیز می‌تواند ۳۰ کیلومتر مسیر مارا از بهبهان کوتاه‌تر کند که در این زمینه تمام مستندات پیگیری ها و اقدامات موجود است و اگر زمانی نیاز بود این اسناد منتشر می شود .
امیدوارم خدای متعال کمک کند و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی کهگیلویه چرام لنده بهمئی پیگیری مجدانه داشته باشند .
وی با اشاره به بحث جاده لنده به تشان ، گفت : این جاده مشکل ماده ۲۳ ندارد و نیازی به چنین ماده‌ای هم نیست، چون از ردیف اعتباری جاده پاتاوه به دهدشت استفاده می‌شود .
هاشمی پور در پایان بیان کرد : انشالا که مردم شریف کهگیلویه بزرگ سالم و تندرست باشند و بتوانیم با تعامل و با رعایت اخلاق و با خرد جمعی و با اجماع نظر این پروژه‌های ملی رایکی پس از دیگری به نتیجه برسانیم .

توضیح کامل عدل هاشمی پور را در کلیپ زیر ببینید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اوف !! بنازمت سردار !!
احمدی
|
Macao
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
واقعا جای تاسف دارد چرا سناتور که ما این همه روش حساب میکردیم این دور این همه کم و زیاد میگه کلا این دور انگار خودش نیست و عوض شده نه کاری میکنه نه به قول هاش عمل کرد فقط .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
قطعه «لنده – تشان» به طول حدود ۴۰ کیلومتر بخشی از پروژه ۲۸ساله «راه اصلی شهرضا -بهبهان» مندرج در پیوست شماره یک قانون بودجه سالانه کل کشور ذیل عنوان«۱۳۰۳۰۶۰۰۳-احداث راه اصلي شهرضا - بهبهان، باباميدان دشت روم، لردگان- منج -بيدله وگنجگون –سپيدان لنده – تشان » قطعه مغفوله ای از یک پروژه ملی است که با مزایا و ویژگی های ملی و منطقه ای تشنه توجه مسئولین ملی برای جبران کمی توجهی و بی مهری مدیران منطقه ای و ملی برای به سرانجام رسیدن آخرین قطعه این پروژه است
حسین ظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
متاسفم سناتورسنت رفته بالاهزیون میگی به کسانی که بهت آماردادن بگو حواستون کجاست.ماکه پشیمون شدین که به شمارای دایم.به خدادیگه این اشتباه روتکرارنمیکنم.
محمد افشانی
|
Germany
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بسمه تعالی
نجات کهگیلویه بزرگ جز با ورود سردار هاشمی مرد علم و عمل و‌تخصص و تعهد و‌تحول امکان پذیر نیست....ما ۳۶سال توسط نمایندگان ادوار گذشته دقیقا درحال درجا زدن بودیم.به امید سلامتی و تندرستی و حمایت از عدل هاشمی نجات بخش کهگیلویه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار