رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: ما از مُطالبه‌گری دلسوزان و دلواپسان انقلاب و ارزش‌های اسلامی با آغوش باز استقبال می‌کنیم و دیدارهای مستمری هم با آنان داریم.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 15 July 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز شنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر با اشاره به شرایط اجتماعی و فرهنگی و چالش‌های موجود در جامعه افزود: البته لازمه اظهارنظر اطلاع از ظرفیت‌های قانونی و میزان عملکردهای دادگستری استان است که بعضا مطالب غیرواقعی بعنوان مطالبات مطرح می‌شود که باید دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به وظیفه سنگین مسوولان برای تحقق عدالت در جامعه گفت: برای ایجاد عدالت واقعی در جامعه باید به همه مصادیق آن از جمله عدالت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قضایی نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت تا زمانی که بعنوان مثال عدالت اقتصادی و فرهنگی در جامعه حکمفرما نشده است عدالت قضایی نیز به شکل کامل برقرار شود زیرا همه مصادیق عدالت به هم وابسته است.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: مسوولان باید بکوشند تا عملکرد همه دستگاه‌ها در تراز جمهوری اسلامی باشد و لازم است عملکرد خود را نیز با این معیار بسنجند.

وی خاطرنشان کرد: در دادگستری استان کوشش می‌شود تا تلاش‌ها در تراز انقلاب اسلامی باشد گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و حد انتظار و مطالبات فاصله داریم.

حجت‌الاسلام جعفری همچنین با تاکید بر اهمیت امر قضا خاطرنشان کرد: جایگاه قضاوت، امانت‌ است و قاضی باید امانتدار خوبی باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: فردی که می‌خواهد در منصب قضاوت قرار گیرد باید صفات و شخصیت متناسب با این سمت داشته باشد تا بتواند این وظیفه خطیر و سنگین را با صلابت و سلامت به انجام برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار