رئیس جمهور در فرودگاه با استقبال مردم و مسئولین و خانواده شهدا قرار گرفت و سپس برای حضور در میان عشایر و کلنگ زنی سد سقاوه وارد شهرستان مارگون شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶ 17 July 2023

رئیس جمهور وارد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله رئیسی در این سفر دو روزه ضمن افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه‌ها دیدار‌های مردمی در شهر یاسوج و لیکک مرکز شهرستان بهمئی خواهد داشت.

در این سفر ابرپروژه‌های پتروشیمی گچساران، جاده پاتاوه به دهدشت همچنین کارخانه قند یاسوج و تعدادی پروژه دیگر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

فیلم / خیر مقدم مرد یک میلیون درختی به رئیس جمهور

پس از فرود هواپیمای حامل رئیس جمهور ، استاندار ، نماینده ولی فقیه ، نمایندگان استان ، اعضای شورای تامین از آیت الله رئیسی استقبال کردند و پس از آن آریا معروف به مرد یک میلیون درختی به رئیس جمهور خیر مقدم گفت .

سد سقاوه احداث می شود
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۰۹:۳۵

رئیس جمهور وارد کهگیلویه و بویراحمد / خیر مقدم مرد یک میلیون درختی به آیت الله رئیسی + فیلم

رئیس جمهور گفت: ما اولویت مان این است گوشت را در داخل تولید کنیم نه اینکه از خارج وارد کنیم عشایر غیور می توانند با همت شان گوشت قرمز و مواد لبنی کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح امروز پس از ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد به دشت سقاوه رفت و با عشایر استان دیدار کرد.

رئیس جمهور با ابراز خوشحالی نسبت به حضور در جمع عشایر گفت: عملیات اجرایی سد سقاوه که سبب آب رسانی به مناطق مختلف روستایی و عشایری می شود ، آغاز می گردد  .

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنل های خورشیدی و توسعه آن را وسیله تامین روشنایی عشایر دانست و گفت: این پنل ها با نصب در کنار چادرهای عشایری با کمترین هزینه برق آنها را تامین می کند.

وی به توسعه راه های روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد: در ادامه سفر قبلی، در رابطه با مشکلات عشایر برای راه های عشایری کمک می شود، امروز روی سفره عشایر نشستیم زیرا آنها قشر مولد جامعه و استان هستند.

آیت الله رئیسی مولد بودن و تولید کننده بودن عشایر را سبب افتخار دانست و گفت: امروز با استفاده از قراردادهای مختلف در تلاشیم تا نهاده و مواد مورد نیاز آنها تامین شود تا عشایر در حوزه دامداری دچار مشکل نشوند، اولولیت ما تولید گوشت قرمز در کشور است نه اینکه این محصول از خارج از کشور وارد شود بنابراین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط با عشایر مواد مورد نیاز کشور است تامین می شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس عشایر نقش پر رنگی داشتند، ادامه داد: عشایر همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب بودند.

وی افزود: توجه به کشت گیاهان دارویی از مصوبات سفر است که مورد توجه است، فعال شدن خانه های بهداشت در مناطق عشایری و روستایی و محروم، تکمیل ایل راه ها، خرید تضمینی محصول عشایر از جمله اولویت ها است.

آیت الله رئیسی به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند اشاره کرد و اینکه این شعار یعنی آنها مولد، تولید کننده و حامی انقلاب هستند، ادامه داد : امروز زمینه های رشد تحصیلی و آموزشی عشایر فعال هستند و این موضوعات سبب افتخار است .

رئیس جمهور وارد کهگیلویه و بویراحمد / خیر مقدم مرد یک میلیون درختی به آیت الله رئیسی + فیلم

توضیح رئیسی در خصوص برنامه های سفر
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۰۹:۰۹

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج با حضور در جمع خبرنگاران مهمترین برنامه ها و اهداف سفر به کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار