کد خبر: ۱۱۱۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 17 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز میانگین قیمت عمده فروشی انواع برنج تولیدی کهنه را به تفکیک ارقام محلی و پرمحصول در شالیکوبی های استان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، جهاد کشاورزی مازندران میانگین قیمت هر کیلوگرم برنج سفید طارم محلی و هاشمی ۵۸۶ هزار و ۲۵۰ ریال، شیرودی ۳۴۱ هزار و ۲۵۰ ریال، ندا ۳۱۵ هزار ریال و فجر ۴۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال است.

ذکر این نکته مهم است که همین ارقام که اکنون جهاد کشاورزی مازندران متوسط قیمت انواع برنج را اعلام کرد در واقع برنج نو سال گذشته است که در چنین روز هایی طارم هاشمی و محلی به صورت عمده فروشی در شالیکوبی ها ۹۵ تا ۱۰۰هزار تومان خرید و فروش شده است.

کاهش حدود ۴۰ درصدی قیمت برنج کهنه سال گذشته مازندران اکنون درحالی است که طبق آمار اتحادیه شالیکوبی داران استان حدود ۳۰۰ هزار تن انواع برنج های تولیدی همچنان آماده فروش در انبارها موجود است، از سوی دیگر با شروع برداشت محصول شالی، ‌برنج نو امسال تا آخر هفته وارد بازار استان می شود.

گزارش میدانی از شالیکوبی‌های استان نشان می‌دهد، برنج طارم محلی و طارم هاشمی ۲ رقم از بهترین ارقام برنج استان که در حال حاضر به طور متوسط در هر کیلوگرم کمتر از ۶۰ هزار تومان و رقم های کیفی پرمحصول ندا و شیرودی نیز حدود ۳۲ تا ۳۵هزار تومان آماده عرضه از سوی کشاورزان است، اما تقاضا برای خرید وجود ندارد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار