سخنان نمایندگان استان در حضور رئیسی
شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به ریاست آیت الله رئیسی در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خواستار توجه به مطالبات حوزه های انتخابیه خود شدند .
کد خبر: ۱۱۱۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 18 July 2023

شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران و اعضای این شورای به ریاست رئیس جمهور برگزار شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه نقش رئیس جمهور در درون و برون مرزی ستودنی است گفت: از استاندار، نماینده، ولی فقیه و مدیران و مسئولان استان نیز برای خدمات ارائه شده در سال‌های اخیر به مردم تشکر می‌کنم.
مهدی روشنفکر با اشاره به سفر رئیس جمهور و حضور کارشناسان برای بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور افزود: کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۳۰۰ جاذبه گردشگری و معادن غنی و ۲ هزار گونه گیاهی و جانوری و نیروی خلاق انسانی را داراست ادامه داد: این استان همچنان از محرومیت و بیکاری و توسعه نیافتگی رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت استان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند ادامه داد: این زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست به گونه‌ای که آن‌ها عنوان می‌کنند که سهم ما از منابع این استان ناچیز است و چشم امید آن‌ها به دولت و رئیس جمهور است.
نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های این استان از داشتن راه ارتباطی محروم هستند اضافه کرد: فرودگاه یاسوج بود و نبود آن هیچ فرقی ندارد چرا که دو پرواز در هفته دارد و امیدواریم به راه آهن یاسوج ـ اقلید توجه ویژه شود.

انتقاد موحد از حذف چرام و کهگیلویه از برنامه های سفر

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از حذف شهرستان‌های چرام و کهگیلویه، از برنامه‌های سفر رئیس جمهور انتقاد کرد.
سید محمد موحد نیز در این نشست ، گفت: متاسفانه علی رغم اینکه قرار بود در شهرستان چرام پتروشیمی این شهر کلنگ زنی شود، اما اکنون مشخص شده که این برنامه حذف شده است.
موحد با بیان اینکه دلیل حذف این برنامه مشخص نیست افزود: از رئیس جمهور انتظار می‌رود که دو نفر از وزرا خصوصا آقای اوجی وزیر نفت را مامور کند که فردا به شهرستان چرام رفته و با توجه به حضور سرمایه گذار پتروشیمی این شهر را کلنگ زنی کنند.
نماینده مجلس در ادامه گفت: حوزه کهگیلویه نیازمند تخصیص تنها بخشی از حق ابه خود با احداث سد آبریز است که انتظار ما این است به این مهم توجه شود.
وی افزود: مردم استان به ویژه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حقابه خود را از سد آبریز مطالبه می‌کنند. * اگر این خواسته برداشت یک سوم حقابه از مارون است انتظار دارند.
موحد با بیان اینکه مردم این شهرستان برای شغل به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند، ولی به عنوان نیروی غیر بومی قلمداد می‌شوند که این پذیرفتنی نیست.
وی از رئیس جمهور خواست مرحله دوم ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت از خیر آباد به دهدشت آغاز شود همچنین مردم لنده هم منتظر راه اندازی جاده تشان هستند.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: شهرستان چرام با داشتن معدن بوکسیت، فسفات و آهک هیدراته منتظر توجه ویژه هیات دولت است.
حجت الاسلام موحد با بیان اینکه ما منتظر کلنگ زنی پتروپالایشگاه و پالایشگاه چرام و سد آبریز هستیم  ادامه داد: آب حومه غربی دهدشت که قرار بود بخش زیادی از اراضی این منطقه را آبیاری کند هفده سال است راکد مانده و امیدواریم بارقه امید با حضور شما باشد.
موحد ادامه داد: شما با توجه به توصیف بت شکنی انتظار این است که محکم و قدرتمند با تبر خود بت این مشکلات را بشکنید.

درخواست های حسینی
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت با اشاره به اینکه گچساران به دلیل تولید نفت و گاز و سایر محصولات ظرفیت‌های متعددی دارد گفت: گچساران برای کشور ثروت زاست و این می‌طلبد به استان توجه ویژه  شود.
حسینی پوربا بیان اینکه تونل دیل به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد افزود: بخشی از این تونل کار شده وهم اکنون بلاتکلیف است.
وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی بر اساس مصوبه مجلس حق گچساران است ادامه داد: سد شیو می‌تواند حدود ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دو شهرستان باشت و ممسنی را آبیاری کند.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود راه آهن خوزستان، گچساران و فارس و پتروپالایشگاه گچساران نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار