مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی از رشد 28 درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 13 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی  و به نقل از فارس، علی کریمدادی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند به مشارکت مردم در تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشاره و اظهارکرد: در حوزه مشاغل ۵۱ هزار اظهار نامه مالیاتی به این اداره کل وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۱ هزار فرم تبصره ۱۰۰ معادل ۸۱ درصد حوزه مشاغل اظهارنامه‌های مالیاتی خود را قطعی کردند افزود: از این تعداد ۶۶ درصد مالیاتشان صفر ریال بوده که بدون رسیدگی مالیاتشان قطعی می‌شود و مجدد کارکنان امور مالیاتی استان ورود نمی‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی از دریافت بیش از ۹ هزار اظهارنامه مالیاتی راه اندازی مشاغل در استان طی چهار ماه گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: که از این تعداد ۶۴ درصد آن‌ها مالیاتشان صفر بوده است.

کریمدادی اضافه کرد: در مجموع ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته در بحث تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان رشد وجود داشته و فرم ماده ۱۰۰ که مشارکت خوبی از سوی مشاغل و اصناف را شاهد بوده ایم.

۲۸۰۰ اظهارنامه اشخاص حقوقی

وی با بیان اینکه در حوزه شرکت‌ها بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ اظهارنامه از صاحبان اشخاص حقوقی دریافت شده است، بیان کرد: در بحث املاک نیز ۹ هزار اظهارنامه تا تیرماه در استان دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: متوسط میانگین که مؤدیان مالیاتی در حوزه مشاغل مالیاتی ابراز کردند ۲ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان بوده است.

کریمدادی به هزینه کرد مالیات‌ها اشاره داشت و یادآورشد: از ۹ درصد مالیات و عوارضی که در بحث ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی دریافت می‌شود، یک درصد مربوط به مالیات سلامت، ۴ درصد مالیات به حساب خزانه دولت و ۴ درصد به عنوان عوارض به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته یک درصد مالیات سلامت در استان به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت واریز و در ۴ ماهه امسال بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده که به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه شهرداری ها، دهیاری و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری سال گذشته ۲۷۵ میلیارد تومان واریزی داشته ایم که باید در حوزه عمرانی و فرهنگی هزینه شود و ۵۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، بیان کرد: در ۴ ماهه امسال نیز ۱۷۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده است.

پرداخت تسهیلات به مودیان

کریمدادی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به مؤدیان در بحث بخشودگی جرائم و تقسیط‌های بلند مدت گفت: میزان بخشودگی جرائم در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و در ۴ ماهه اول امسال بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در استان بود.

وی یادآور شد: معافیت‌های مالیاتی که به فعالان اقتصادی در سطح استان اعطا شده در سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان و میزان استردادی که در استان در سال ۱۴۰۰ وجود داشته به میزان ۲۷.۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان است.

حمایت‌های مالیاتی از واحد‌های تولیدی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید و اشتغال گفت: نرخ مالیات واحد‌های تولیدی، اشخاص حقوقی تولیدی برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد و برای سال ۱۴۰۱ میزان ۷ درصد کاهش یافت.

کریمدادی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمایت از شرکت‌های دانش بینان و فناور تسهیلات خوبی در قانون مالیات‌های مستقیم دیده شده به شرط اینکه تکالیف مالیاتی خود را که تسلیم اظهارنامه و ارائه اسناد و مدارک و دفاتر بوده را داشته باشند و در قبال آن از مشوق‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار